Chickensystems doet dit met gemak
Mwoah... "gemak"... geeft wel aan dat je het nog niet echt gebruikt heb
Daar komt opa weer met z'n verhaal over Translator... Ik heb Translator al sinds 2005 en ben er nog steeds niet gelukkig mee. En ze zijn inmiddels 80 (!) releases verder dan toen ik het kocht.
Ik kreeg een paar weken geleden na vijf jaar eindelijk de cd opgestuurd (tot nog toe moest ik het doen met een download terwijl ik wel voor de cd betaald had). Toen die binnenkwam bedacht ik me dat dat een mooie gelegenheid was om mijn collectie samples van mijn S2000 (MESA exports) over te zetten naar mijn "nieuwe" Z4.
Mooi niet. Conversie direct van S2000 naar Z4 ging sowieso niet, kwam gelijk een melding dat dat niet geconverteerd kon worden wegens onbekende elementen in de programs. MESA formaat wordt dus nog steeds niet helemaal ondersteund.
Dus dacht ik slim te zijn en ze gewoon te branden op Akai-formaat cd, want dan was conversie niet nodig en de Z4 leest ook XL-serie CD's. Maar ook dat draaide nergens op uit want hij schreef alleen maar lege samples naar de CD (wel netjes alle headers en de juiste lengte, dus de Z4 leest ze gewoon, maar allemaal nullen als sound data). Uiteindelijk waren daarvan de programs wel bruikbaar en heb ik alle samples met de hand geïmporteerd (gelukkig heeft de Z4 gewoon USB).
Dus ook na zoveel versies zitten er nog steeds hele banale bugs in die het min of meer onbruikbaar maken voor Akai. De focus van Chicken Sys ligt overigens ook op Ensoniq hardware en recent meer de soft samplers. Ik heb zelf het idee dat ze de Akai-formaten nooit echt lekker afgemaakt hebben en er ook niet meer aan werken.
Maar zoals altijd geldt: mijn ervaring hoeft niet de van anderen te zijn, uiteraard... Mogelijk zijn anderen er heel gelukkig mee.
En ik heb in het verleden ook wel een aantal succesvolle conversies gedaan van S5000 naar S2000.
Oja en de Mac installer op de cd crasht op Snow Leopard. Ik was niet echt verbaasd ofzo...
Geklaag over