Sh-101 vs JX-3P

r2o

0906 d's een lekker synth
welke klinkt beter

Wat een vergelijk zeg :stupid

Poly vs Mono
2osc vs 1osc
2env vs 1env

etc etc etc

Wat verwacht je nou? :?

Maar om toch wat nuttigs te zeggen: Ik heb beide gehad maar 1 miste ik zoveel dat ik die terug gekocht heb, en dat was de 101.

Inderdaad...

Wat een vergelijk zeg :stupid

Poly vs Mono
2osc vs 1osc
2env vs 1env

etc etc etc

Wat verwacht je nou? :?

Maar om toch wat nuttigs te zeggen: Ik heb beide gehad maar 1 miste ik zoveel dat ik die terug gekocht heb, en dat was de 101.

welke klinkt beter thats the question

jullie vinden het moeilijk kiezen begrijp ik.

tja als het makkelijk was had ik de vraag niet gesteld

ben benieuwd wat andere vinden.

jullie vinden het moeilijk kiezen begrijp ik.

tja als het makkelijk was had ik de vraag niet gesteld

ben benieuwd wat andere vinden.
'wat IS beter' is nutuulk de vraag... en da's smaak gebonden dus eigenlijk niemand die dat hier voor jou kan bepalen...

zo vind RSB de SH-101 interessanter en ik bijv de JX maar of jij daar iets mee kan... tsja...
dus zelf onderzoeken wat de mogelijkheden zijn van beide synths en daar je eigen oordeel op los te laten...

De vergelijking is inderdaad niet zo logisch. Misschien moet je eerst even zelf onderzoeken wat je zoekt. Dan kom je er vanzelf achter dat een sh-101 heel wat anders is dan een jx3p.

'wat IS beter' is nutuulk de vraag... en da's smaak gebonden dus eigenlijk niemand die dat hier voor jou kan bepalen...

zo vind RSB de SH-101 interessanter en ik bijv de JX maar of jij daar iets mee kan... tsja...
dus zelf onderzoeken wat de mogelijkheden zijn van beide synths en daar je eigen oordeel op los te laten...

oke das misschien beter "welke is interessanter"

Stel dat ik een bassline wil maken. ik maak gebruik van een trigger out van een tr-707. zo gefunctioneerd de engine op de zelfde manier.

Op een sh zou het natuurlijk wel mono zijn(, een stemmig). Op de jx zou het ook meerstemmig kunnen zijn.

Voor nog geen 200 euro heb je een jx3p, het is dus niet zo duur om te proberen of jij die beter vindt. De sequencer laten triggeren door bijv. 707 geeft leuke variaties omdat hij poly is. Ik heb ze beiden en ze gaan ook niet meer weg.

Voor nog geen 200 euro heb je een jx3p, het is dus niet zo duur om te proberen of jij die beter vindt. De sequencer laten triggeren door bijv. 707 geeft leuke variaties omdat hij poly is. Ik heb ze beiden en ze gaan ook niet meer weg.

Volgens mij zijn ze de zelfde prijs full option en kan je er ook wel het zelfde mee. en wat ik heb gehoord is de dikte van jx-3p al dik genoeg om je ramen te laten trillen dus dat is het probleem niet.

dus ga je voor de mono die gezien iets dikker klinkt, wat niet echt nodig is ,of ga je voor de multi waar je in dat opzicht dan weer net iets meer mee kan.

... en kan je er ook wel het zelfde mee.

Niet dus: met een JX-3P kan je strings maken, piano's, orgeltjes, pads en die polyfoon bespelen ... Als je enkel basjes wil gaat de 101 wat beter klinken. Ik vind dat hardware envelopes van 101/juno 6 toch net iets "organischer" klinken dan de software envelopes van de JX3P.

Volgens mij zijn ze de zelfde prijs full option

Met Full option bedoel je incl. programmer. Om te proberen of jij hem goed vindt heb je die niet nodig, vind je hem goed dan kun je die programmer er altijd nog bij kopen.

haha grappig. als je die jx koop beter meteen met programmer. is toch heel wat anders.
want de 101 is zoizo veel leuker out ouf the box dan de jx alleen al omdat je de knoppen kunt tweaken.
Verder heb ik zelf meer met de 101
Aan de andere kant is het toch wel een beetje appels en peren.
Maar goed ik hou ook meer van appels.

Ze zijn 'n soort broeders in de strijd. Ze doen niet voor elkaar onder. Soms doet de JX de bassen, soms de 101, soms samen. De step sequencer van de JX is iets slimmer. Maar die van de 101 werkt weer beter. De 101 heeft CV en GATE in en uit, de JX heeft midi note, en da is het.

Als ik zou moeten kiezen zou ik het echt niet weten. Ben op beiden nog steeds verliefd. De JX is misschien iets minder dik in het laag, maar dat maken de opties van de 2e osc meer dan goed! Maar ja, als je je 101 beetje kent komt daar ook weer behoorlijk freaky shit uit...

Ik weet het echt niet.

Om te proberen of jij hem goed vindt heb je die niet nodig, vind je hem goed dan kun je die programmer er altijd nog bij kopen.
je kan ook op internet naar geluidsvoorbeelden zoeken en er over gaan lezen of youtube filmpjes kijken om een idee te krijgen...

haha grappig. als je die jx koop beter meteen met programmer. is toch heel wat anders.
want de 101 is zoizo veel leuker out ouf the box dan de jx alleen al omdat je de knoppen kunt tweaken.
Verder heb ik zelf meer met de 101
Aan de andere kant is het toch wel een beetje appels en peren.
Maar goed ik hou ook meer van appels.

maar maar de jx-3p kan je toch ook handsom tweaken met de controller.

Ik heb ze hier alle bijstaan, een is niet van mij en de ander wel. Geluidsfragmenten zat. btw ik heb die controller niet. die zou ik wel kunnen kopen maar dan zou ik dus moeten weten welke het wordt.

moeilijk moeilijk moeilijk

Dat zeg ik dus, jx3p + controller/programmer/pg200 is heel andere koek als de jx3p zonder.

Back