Sh-101 vs JX-3P

Oeps, je was met net voor.
Mij lijkt het maar hinderlijk zonder controller. Ik wil gewoon knoppen draaien.

maar het gaat uiteindelijk om de synth, die maakt het geluid...

Klopt, maar de sound van een sh spreekt mij meer aan en past ook beter bij mijn muziek.
Desalniettemin vind ik dat de manier waarop je tot een sound komt ook veel invloed heeft op het uiteindelijke geluid.
Omdat dat je dan lekker kan experimenteren met verschillende manieren waar op je geluid evolueert. Maar goed ik kan me voor stellen dat je als je veel poly strings gebruikt je dan liever de jx hebt. Zoals ik al zei ik hou nou eenmaal meer van appels.

het is idd ook wel een voordeel dat de SH er meteen schuiven op heeft zitten maar daarnaast blijft het ene persoon gewoon langer bezig met een geluid maken dan een ander. voor iemand die zomaar wat zit te klooien (lees: niet echt weet waar ie mee bezig is synthesegewijs) is het natuurlijk makkelijker om controls op de synth te hebben maar als je pcies weet waar je iets moet zoeken om een sound te maken die je voor ogen hebt dan gaat het net zo makkelijk op een JX zonder controls...

en daarbij, een goede sound hoeft ook niet altijd super snel gemaakt te zijn nutuulk...

Het gaat me niet zozeer om de snelheid waarmee je het doet danwel om de mogelijkheid om je geluiden live te moduleren > ik gebruik veel synths die naarmate de track vordert veranderen. Daarom, dt bedoel ik een beetje te zeggen. Ik heb hier bijv een poly 61 staan die ik door mijn filterbank heen jaag. Maar op die poly61 zitten ook geen draai knoppen dus een filter openen gaat in 7 stappen zeg maar of door middel van de lfo maar die gaat nooit 64 maten op 120 bpm daarom doe ik dat soort dingen liever met de hand.
Het hangt er natuurlijk ook van af waar je het ding voor gebruikt.
En zo als je zelf zegt ook van je manier waarop je werkt.
Ik begin vaak met lekker overal aan draaien. als ik dan een fijne sound heb dan ga ik daar ondersteuning of dingen bij maken. Dit deel van het proces is veel meer toegepaste synthese, terwijl heb begin van het proces juist veel experimenteler is.

geluid

geluid

een kant sh andere kant jx

Is gewoon een voorbeeld. niets om over te discussiëren.

Attachments

• jx-101p.mp3
    404,8 KB · Bekeken: 110
mijn punt is een beetje je hebt 500 euro en wilt iets leuks. welke "ik" kan niet kiezen.

zoals:

dik: sh
multi: jx
breed inzetbaar: denk de jx.
lead: sh denk ik
seq: zoal het zelfde / beetje midi jx
tweak: sh
prijs : equal
fx stereo: jx
filter: allebei iets speciaals.
:frons:

Koop eerst de één, dan de ander. Of je koopt de jx3p en komt er dan achter dat dat niks is, en koopt dan de sh-101. Ik zou voor een jx3p + pg200 gaan, maarja, wie ben ik?! Er zijn er zat die voor een sh-101 zouden gaan.

Ik heb ze hier alle bijstaan, een is niet van mij en de ander wel. Geluidsfragmenten zat.
Waarom vraag je dan welke beter is :?

Waarom vraag je dan welke beter is

+1

Gewoon een middagje kloten, dan kom je er vanzelf achter welke je fijner vind werken/beter vind klinken/meer mee kan.

Ik Denk dat het de JX-3P (blijft) wordt omdat die toch wel meer stemmig is. Ik maak zoiets als elektro maar dan net niet.

Kom 'n keertje spelen bij me thuus.

WWD?

merc is ook achterwiel aangedreven....(echter ook vaak een taxi)

volgens mij vult een monosynth een polysynth aan en andersom. Ik zou zeggen dat de basisklank van de sh mij meer aanspreekt.

Back