multitimbrale analoge synthesizers

Toon

Ursa Major
Ik vroeg me af of er naast deze lijst nog andere multitimbrale (en meer dan 2 parts) analoge synths gemaakt zijn:
-oberheim matrix 12
-oberheim xpander
-marion msr-2
-marion prosynth
-akai vx600
-cheetah ms-6
-Chroma Polaris
-... :confused:

nieuwere analoge zoals Andromeda, SE laat ik terzijde.

Origineel geplaatst door synthiaks
PPG Wave
Maar die is niet echt analoog.

Verder zijn er nog de SCI 6-trak en Multitrak.

De goeie ouwe Roland MKS-7.

Mvg.

CoolRunning

Een echt ouwetje en volgens mij de allereerste (non-modulaire) twee-stemmige en _volledig_ "duo-timbrale" synth is de Korg 800DV. een hele lekkere bak overigens maar dat terzijde...

duo foon/of multi timbre

duo foon/of multi timbre

Origineel geplaatst door Mk II
Een echt ouwetje en volgens mij de allereerste (non-modulaire) twee-stemmige en _volledig_ "duo-timbrale" synth is de Korg 800DV. een hele lekkere bak overigens maar dat terzijde...

zeker ok de dv800
hier moeten dan ook de octave cat en odysee bij maargoed
maar moeten we geen scheiding houden tussen de duofoon synthjes en echt multi timbrale synths
zoals chroma polaris en xpander ,....?
nou

Alesis Andromeda. Multitimbraler komen ze niet volgens mij.

Waarom de vraag eigenlijk?

In de praktijk zul je weinig gebruik maken van die mogelijkheid hoor. Vooral omdat je geen aparte outputs hebt (polaris in ieder geval niet) of je moet een soort unisone mode willen gebruiken of geluiden gaan lagen.

En volgens mij als je aan het filter gaat 'rossen' dat de andere voices op de andere kanalen ook gewoon meegaan.
(toch eens proberen want dat weet ik eigenlijk niet (meer))

roland jx10 is bitimbraal (+4 outs)

Hey Fuse, ik heb het vooral voor multitimbrale bakken, 'k werk daar gewoon heel graag mee. Eén output vind ik ook niet echt een nadeel, gewoon alles apart de computer in en dan wat effectjes derop. Aangezien ik elk halfjaar wel zo'n nieuwe (ouwe) ontdek die multitimbraal is vroeg ik me dus af of er nog meer waren die multitimbraal zijn.

Die Marion synths zie ik wel zitten, maar heb eens gehoord dat sommige te trage envelopes hebben. Ja een Andromeda is ook een optie (of zo'n Omega 8 ) maar die kosten dan weer zoveel.

Ik ken de Polaris niet zo goed maar als die zoals een SQC Multi-Trak werkt is het wel leuk. 'k zou denken als elke voice op een ander midi spoor reageert dat ook die filters apart werken.

moeten dan ook de octave cat en odysee bij maargoed
nee hoor, die zijn niet bi-timbraal, alleen maar duofoon. Ook leuk maar het ging om multi-timbrale synths.
OK, 2 is niet echt veel maar wel meer dan 1 en dus : multi :)

Origineel geplaatst door fuse
Vooral omdat je geen aparte outputs hebt

De MKS-7 heeft wel aparte outputs...
Als je zoekt naar een goed klinkende "analoog" die
multitimbraal is, dan is de MKS-7 vaak een koopje, met
ongeveer een hele Juno 106 erin, en nog meer...

Mvg.

CoolRunning

dv 800 duo - timbraal

dv 800 duo - timbraal

Origineel geplaatst door Mk II

als je met verschilende stuur signalen de dv 800 aanstuurt ,zoals die van jou die is omgebouwdt
dan kun je dus 2 versillende signalen eruit krijge
maar zoals ik, als ik op dv 800 de toetsen speelt ,
dan is het geen multi timbrale synth
een duo foon e,...toch ....?
mijn stuur signalen [de toetsen] bepalen wat eruit komt
bij jou zijn het de twee ingangen [cv /of hz / volt ]

heb ik het goed
dat mijn dv een duo fone non timbrale synth is ...?
en de jouwe door zn mod . dus een multi[2x]timbrale synth is ........geworden
toch !!
- ff checkuh

Back