(track) Funkie trackie

APC

Nieuwkomer
Het is weer lente :okdan: dus eindelijk weer een lekker trackie geproduceerd.
Hij is nog niet helemaal af maar het idee is er. Ik vraag me af wat jullie er van vinden.

Hier is ie

Laatst gewijzigd:
sorry dude... het is helaas wel zo dat je meer respons krijgt als je langer/bekender lid bent.

de track; ik moet zeggen dat ik snare erg raar vind, zeker als ie los te horen is. de reverb doet hem helemaal los staan van de rest. de rest van de drum vind ik erg okee, zelf gemaakt?
de bas is eh... ja, waar is de bas? ik heb het gevoel dat je zo'n lage onopvallende bassline hebt willen maken. die zijn normaliter moeilijk te horen op de radio/ je hifi, omdat ie daar gewoonweg te laag voor is. maar deze bas is eigenlijk alleen maar zacht en niet zozeer laag. wel het goede geluid, maar ik zou er nog een subbass aan toevoegen.
de synthstrings en piepjes zou ik iets zachter zetten tegenover de drums. ze springen er teveel uit naar mijn idee, maar misschien is dat ook de reverb erop, of iets anders. ik weet het niet precies.

ik zou nog flink kijken naar de onderlinge afstellingen en naar een soort richting voor je nummer. want nu gaat ie niet echt ergens naartoe, het is een beetje een doorstamper zo.
succes!

met die voorgaande kritiek ben ik het oneens. Trouwens, ik ben niet zo zielig dat ik eerst ga kijken naar hoeveel posts iemand heeft gedaan voordat ik de track ga beluisteren. bah die walgelijke zieligheid!

Wat betreft de track: ga er mee naar een label en wie weet heb je geluk dat ze het uitbrengen. En die mensen die zo goed weten hoe het moet staan er bij te kijken! .. Ik ben niet in de 'dance' wereld, maar het nummer lijkt me geschikt om op te dansen, en ik zou het accepteren als ik dit nummer op de radio zou horen.

Succes ermee, groeten van Naton.

De basis is er wel, maar er moet volgens mij nog eens kritisch gekeken worden naar de volumes en de opbouw.
Halverwege zit ergens een rare overgang in de lead die nogal lelijk klinkt.

Een goeie vocal (sample) zou ook wel leuk zijn. Het nummer heeft gewoon "nog wat nodig".
Er zit gelukkig wel een soort gevoel in het nummer.

Bedankt voor jullie reacties!!

Ik begon bijna te denken dat het forum een soort van sekte is, waar alleen op ingewijde leden gereageerd wordt. ;)

Over de volumes van de verschillende sporen klopt wel.
Mijn computer is te langzaam voor alle (plug-in) effecten, hierdoor is het lastig alles goed te mixen.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
met die voorgaande kritiek ben ik het oneens. Trouwens, ik ben niet zo zielig dat ik eerst ga kijken naar hoeveel posts iemand heeft gedaan voordat ik de track ga beluisteren. bah die walgelijke zieligheid!

ik hoop niet dat je hiermee op mij doelt, wnat dan moet je mijn bericht toch nog maar eens lezen

Niet echt mijn stijl, maar het nummer heeft potentie vind ik. Er mag zeker wel nog wat meer pit in, verder vind ik op sommige punten het gebruikte akkoordenschema niet echt geweldig, klinkt harmonisch niet echt zo lekker. Nou hoef je uiteraard niet persee harmonisch kloppende dingen te maken, maar ik vind het in dit geval een soort van desinteresse opwekken bij mij. Verder zou je misschien de sounds van het nummer wat meer samenhangend kunnen maken, dan zou het best wel een okee nummertje kunnen worden!

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik hoop niet dat je hiermee op mij doelt, wnat dan moet je mijn bericht toch nog maar eens lezen

ja naton snapt je niet helemaal geloof ik ..

natan

wat cyan wil zeggen is dat mensen eerder geneigt zijn naar mensen waarvan ze al eerder iets gehoord hebben luisteren .. er komen 20 nieuwe tracks per dag voorbij ... die gaat niet iedereen luisteren en iedereen maakt zijn selectie op wat ie al kent .. sorry maar vaak is het nou eenmaal zo ..

en nog wat
cyan geeft opbouwende kritiek
daar kan je wat mee doen en bijv vooruit gaan in je productie niveau
of niet natuurlijk ... ;)

Ik vind het wel een orginele track. Leuke synths en baslijntje is idd wat zacht maar de bedoeling is duidelijk. De snare zou ik veranderen als ik jou was, neem een snare met wat meer 'punch'?

kritiek: de losse synth noten (bv na 2.40) vind ik mja eh 3x nix.. Ook mis ik nog net ff wat meer inhoud, ik verwacht nog iets maar dat komt maar niet...

okee, succes vrdr

Arv

Back