19 inch inbouwkast behuizingen

Status
Please reply by conversation.

MarsMusica

Composer/Musician
ik zoek naar een inbouwkast van 1 U (1 EH) voor een 18 inch rack.

misschien heeft iemand nog iets liggen? eventueel een oud kapot apparaat misschien?

of weet iemand een winkel waar ik zoiets kan kopen?
mag ook iets modulairs zijn, zodat ik zelf onderdelen bij elkaar kan zoeken...

ik maakte een paar foutjes:

ik bedoel natuurlijk 19 inch!

en ik zoek een 1 U 19 inch

lege behuizing waar ik zelf een apparaat in bouw met electronica en knoppen, in en uitgangen...

Hier kun je ook bestellen en zeker niet duur. Ook hebben ze verschilende dieptes.

Kwam net deze winkel tegen die voor 19 euro incl. BTW een 1U behuizing heeft met aluminium frontplaat.

# Afmetingen: 440 mm(front 485 mm), diep 172 mm, hoog 1 HE 44 mm
# 19 inch 1 HE met een blank aluminium frontplaat (front met alleen de bevestingsgaten)

zit zelf aan deze te denken van modushop:

slim2u4mm_0000.gif

met deze erbij (montage achter de frontplaat):

controfrontale_0004.jpg

Verzendkosten zijn ook maar €15 ipv €25 bij robeshop

ik kan je er gerust een maken, hoef je alleen de aanschaffingskosten te betalen (en evt verzendkosten)

ik bedoel de grondstof kosten(A)

Verzendkosten zijn ook maar €15 ipv €25 bij robeshop
Bij Van Dijken Elektronica (mijn link) zijn de verzendkosten van die 1U doos maar EUR 4,75.
En niks als je 't in Groningen ophaalt :)

ik kan je er gerust een maken, hoef je alleen de aanschaffingskosten te betalen (en evt verzendkosten)

hallo Dashbeatz,

dat klinkt interessant...zelf maken.

ik heb namelijk waarschijnlijk een inbouwdoos nodig met precieze afmetingen qua diepte, omdat ik er een DIY-kit in wil bouwen.
De knoppen en in/uitgangen zitten op de print gesoldeerd.ik zou dat ook met losse componenten en bedrading van print naar knoppen/in/uitgangen kunnen oplossen, maar dat vind ik minder strak en netjes. Ik wil het apparaat eventueel later weer kunnen verkopen.

hoe doe je dat? een 19 inch kast bouwen? misschien kan ik het ook zelf doen. Heb je misschien fotoos van hoe het er uit komt te zien?

Klinkt idd interessant. En kun evt ook zo'n "montage plaat" erbij maken? modushop is tot nu toe de enige die ik kan vinden die dat heeft en dat komt de afwerking wel ten goede.

even een vraag apart van de inbouwkast:

Wie ohh wie heeft voor mij een 19 inch frontje liggen zonder gaten? behalve gaten dan voor de rack bevestigingen. liefst aluminimumm....

heb wel een kaal aluminium 2HE front liggen, maar daarvan zijn de montagegaten niet helemaal recht.

bedankt, allleeen ik zoek een 1HE stuk.

maar ik bedenk me nu, dat een L-profiel stuk aluminimum van 4 cm aan een kant misschien ook heel goed kan voldoen. bij de montagekanten zaag ik dan een strookje weg.
is nog stevig ook door de L-vorm.

het wordt een soort 'breakout' panel voor mijn audio-interface, zodat ik de in en outs van voren heb zitten.

Status
Please reply by conversation.
Back