new age relax machines

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

edwinemanuel

Gedeactiveerd account
De Marsona 1288 A is voorzien van geavanceerde digitale technologie, waarbij combinaties met geluiden oneindig zijn. De Marsona produceert zeer realistische geluiden en beschikt over een mixer waarop u een grote diversiteit aan geluiden kunt produceren, die u voor het slapen gaan kunt afspelen. Deze persoonlijke geluiden maskeren de ongewenste geluiden die u tijdens of voor het slapen storen.

De Marsona is ook geschikt om uw concentratie te verhogen tijdens uw studie, werk of om gewoon lekker te genieten van een rustgevend achtergrondgeluid.

De Marsona 1288 A is voorzien van 8 basisgeluiden die u weer kunt mixen met 8 andere mixgeluiden. U kunt het geluid dus helemaal op uw persoonlijke behoefte afstemmen. De digitale geluidskwaliteit is zo realistisch dat deze u versteld doen staan. Door deze fantastische combinaties lijkt het net of u zich in de natuur waant.

De Marsona 1288 A is zeer eenvoudig te bedienen en is uitgerust met touch knoppen en leds die aangeven welk geluid u heeft geselecteerd. Met de schuifknoppen kunt u de toon en volume naar keuze instellen.

prijs : 140 euro

4215459.jpg

Basisgeluiden Mixgeluiden

Witte ruis Kikkers Oceaan 1 Duiven Oceaan 2 Watervogel Regen & Bliksem Zangvogels Beek Mistboei Landschapavond Zeemeeuwen Meeroever Uilen Beek Havik

bron : http://www.marpac.com/1288.asp

Wat een afzetterij. Ik denk niet dat er mooi geluid uit komt. De demo's op de website zijn ook al behoorlijk dof... als het nou 's echt zelfgenererende en zelfmodificerende soundscapes produceerde, maar het speelt gewoon waarschijnlijk wat lange sample loops af.
Toch?

ha ik heb er wel eens eentje gehad : van de kijkshop vroeger : koste geloof ik 20 euro ofzo dus ik had hem voor de grap gekocht : er kwamen zee-geluiden uit ( de golven in de branding ) en ook zee-meeuwen en het geluid van regen-waterval....

ik vond het wel een heel plessant geluidje wat eruit kwam.....

ja over de honderd betalen gaat me ook een beetje te ver ( dat geld heb ik gewoon niet )

Jeps ..is zo'n standaard blob i.c made in china [of een ander laaglonenland]
Dit had je 10 jaar geleden al in het baby ei voor jonge moeders , om hun kroost rustig te krijgen.
Nu is deze zelfs nu nog ,in een thema wekker/klok bij de action te koop voor 2.95 .
Daar zitten ook nog leuke ledkleurtjes in.

Duur dus de bovenstaande aanbieding.... maar ja ,dat esoterische mag ook altijd redelijk wat geld kosten.

ook een keertje een ionisator gekocht ... die dingen waren best nog wel duur ( rond de honderd gulden )

maar het resultaat is heel erg lekker

de lucht in je huis krijgt een heel lekkere geur opeens

net als na een onweersbui... lekker fris...

jongens...die geluiden maken we toch gewoon met onze synths? :P

What a load of f*cking b*llocks...

ik vind het wel een leuk ding :okdan:

maar zijn de sounds wel HiFi of klinken ze zoals de demo mp3tje want die klinken echt niet goed hoor
en te duur denk ik ja

ik ben eigenlijk op zoek naar zo n fisher-price electronic womb
die maakt van die geluiden die een baby in de baarmoeder hoort
kan je ook leuk circuit benden (staat tekening in het boek van reed gazalah)
zijn vast ook veel goedkoper dan deze

Laatst gewijzigd:
Wat is een Mind-Machine?

Een Mind-Machine is een apparaat dat geluid en licht produceert met als doel de frequentie van je hersengolven te beïnvloeden.
Deze techniek is al héél oud. Denk bijvoorbeeld aan de Sjamanen die met trommels en vuur, of aan discotheken die met geluid en
licht mensen in 'trance' kunnen brengen. De Mind-Machine is een mini computer die u in no-time en op een high-tech manier
in de mentale staat kan brengen waarin u op dat moment graag zou willen verkeren, gewoon... lekker in uw luie stoel of in bed......
Het resultaat is dat u zich optimaal concentreert, onthaast, ontstrest en ontspant....enzovoorts!

U ziet patronen met vormen die dansen op bewegende achtergronden en pulserend geluid. Deze bijzondere combinaties van licht en geluid hebben een positief effect op u hersengolven.
Uw stress verdwijnt als sneeuw voor de zon als uw hersenen beginnen met het volgen van de frequenties. De frequenties, die gedurende de Sirius Mind Machine sessies worden gebruikt, bootsten de hersengolven na, die uw hersenen genereren tijdens activiteiten als meditatie, dromen, slaap of sterke concentratie. Uw hersengolven synchroniseren zich aan het licht en geluid.

Mind-Machines zijn fraai vormgegeven apparaten, sinds 1988 geproduceerd in de USA. Inmiddels zijn er wereldwijd ruim 350.000
Mind-Machines verkocht. Op de Mind-Machine wordt een hoofdtelefoon en een lichtbril aangesloten. Aan de binnenkant van de
speciale lichtbril zitten LED lampjes. Afhankelijk van het doel dat je voor ogen hebt kies je een programma.
Hoewel je ogen dicht zijn tijdens een sessie, neem je toch lichtpatronen waar. Door het zenden van lichtsignalen en geluiden
wordt systematisch ontspanning geproduceerd die op een weldadige manier de mentale prestaties verbetert.

sirius.jpg

Prijs per product (stuks): €124,00 (incl. 19 % btw)

dat is toch geen geluids of muziek instrument?
trouwens ik wil ook geen rust in mijn hoofd
onrust is veel betert

de techniek die in brain machines gebruikt word ( met wel een audio signaal ) die word ook gebruikt in het z.g.n. i-dosing

23 juli 2010 - In de Verenigde Staten is er onrust ontstaan over een fenomeen met de naam "i-dosing"; het zou mogelijk zijn om high te worden door naar speciale mp3'tjes te luisteren.

soms hoor je het ook wel eens bij bepaalde muziek : bijv steve reich : die heeft de chorus effecten op zo een manier afgesteld dat er in je hoofd als je je ogen dicht doet ....een soort van holle ruimte te zien is .... een soort trip-effect geconstrueerd door bepaalde frequenties te gebruiken...

ik heb wel eens geprobeerd te googlen om erachter te komen welke frequenties dat dan zijn ....maar dat is toch een beetje het geheim van de smid want op internet vind je niet een twee drie die informatie....

ik heb een keer tijdens een optreden met mijn korg 500m en n kaospad 1 (delay/revrbs) oogzenuw resonantie veroorzaakt
na t concert kreeg ik van mensen ik de zaal te horen dat ze opeens tunnelvisie kregen en een soort trip effect voelden
zelf had ik nix gemerkt
ik heb ze toen met de hoogste tonen en oneindige delays bestookt
van tandglazuur verpulverende sounds waren dat

als ik ooit nog in mn rijke jaren kom : dan lijkt me het wel leuk om zo een brainmachine te kopen en dan te samplen en te gebruiken in een nummer : ben wel beniuewd wat het effect is

( en of het ook werkt ha ha : een brainmachine die hadden we al in 1996 in onze plaatselijke disco.... die hadden er een gimmick van gemaakt en kreeg je als klant een gratis sessie.... als je dan zo een apparaat op je hoofd deed : dan kreeg je echt hallicunaties zonder dus drugs te hebben geconsumeerd ... )

iets in het apparaat stimuleert de cortex van de ogen en prikkelt zo het visuele centrum in je brein : je gaat dingen zien terwijl je je ogen gesloten heb .... een soort droom maar dan bij volle bewustzijn ....

overigens : de droom die ik zag was niet prettig : ik kreeg een nachtmerrie visioen....maar ik zou het heus nog wel eens doen uit nieuwsgierigheid....

wat je beschijft : dat je publiek tunnelviesies kreeg van je muziek : ha dat kan ik me wel voorstellen : kreeg ik ook ooit bij een pink floyd concert...

ik kan op piratbay echt nul komma nul vinden[/QUOTE

Je speelt met vuur makker :D

Als je zo'n raar kastje nodig hebt om te kunnen slapen kan je beter de kunst van het slapen leren :)

ha mn i-doser is vandaag binnen gekomen... alleen ik zit op mn labtobje zonder goede speakers.... maar ha ja ik ga het samplen een keertje in een nummer en kijken wat het resultaat is....

muziek met klanken waarvan je gaat hallicuneren .... lijkt me erg leuk expiriment....

als je googled op utube : met idoser dan vind je niet zoveel "schone" samples...ja je moet echt de basic-samples hebben...de pure zonder ruis enzo....

Ik heb ooit wel eens gelezen of op TV gezien dat je met een hoofdtelefoon en een bepaalde combinatie van geluiden uit je lichaam zou kunnen treden. Nou ben ik vrij nuchter en geloof ik dat soort dingen niet zo snel, maar dit werd wel op een vrij serieuze "wetenschappelijke" manier gebracht meen ik mij te herinneren. Volgens mij werkte het met een toon die langzaam en afzonderlijk op het linker- en rechterkanaal van frequentie wordt veranderd, in tegengestelde richting. Of zoiets dan....ik weet het nog omdat ik toen dacht dat zo'n experiment in elke (thuis)studio natuurlijk met gemak is uit te voeren.

Maar ik heb het nooit geprobeerd, by the way... altijd leuk om zo'n mythe gewoon onweerlegd in de lucht te laten hangen
(of ik ben gewoon bang dat ik zelf in de lucht kom te hangen en niet meer terug kan :D).

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back