Moog Slim Phatty voor $799

Mooi,goedkoop en goed gebouwd,wat wil je nog meer?,ik ben dik tevreden met mijn Phatty i.e.g.,zit genoeg leven in m.i.

Volgens mij is MOOG op de goede weg,breed scala aan producten,hoe innovatief kun je nog zijn met analoge synths?.

Ook een stuk meer bereikbaar geworden voor mensen met een kleine beurs.

Even wachten tot hij 2dehand voor 500 euro te krijgen is :P

Wil eigenlijk een Voyager, maar budgettechnisch wordt t ff minder. Kan dit echt een mooie manier zijn om ook wat moogsch in huis te halen.. Denk dat het niet alleen voor mij geldt, maar dat er meer mensen misschien toch verleid worden door de charme van analoog en als je eenmaal begonnen bent is het eind toch zoek....

Ik kan geen noot spelen, dus aan toetsen heb ik niets. Ik heb een klein garagekey keyboardje, dan kan ik in ieder geval even kijken war ik het zoeken moet enzo. Dus ik ben fan van het weglaten van de toetsen..

neuwe producten blijven vooralsnog uit
euh... die Moog Guitar is nogal vernieuwend hoor. Met de Taurus 3 ben ik ook best tevreden. En nee, dat is geen kloon van de T1 of T2 maar echt een nieuwe, moderne visie op het concept.

Ik ben best tevreden met mijn LP. Op de naam na is het in mijn ogen een goed geslaagd product en gewoon een lekker klinkende synth. Als deze versie zonder keys na verloop van tijd inderdaad zo'n 500,- gaat doen tweedehands zal dat voor veel mensen interessant zijn denk ik :)

Ik zou hem wel gaan overwegen. Gewoon voor lekkere simpele sounds en met name basjes.

Ik was er na een bezit van een jaar niet echt onder de indruk van, en heb hem dan ook maar weer verkocht.
Kan me best voorstellen dat voor mensen die (nog) niet veel ander analoge synths hebben gehad of net zijn ingestapt de Moog LP best interessant (kan) zijn, maar smaken (kunnen) verschillen.
Ben sowieso geen Moog liefhebber =(

hier een video ervan:

Ik ga later iig proberen een paar van die dingen 2e hands binnen te halen. Een 3 of 4 stemmige little phatty zou ik de bom vinden :)

Al heb ik hem nu al een tijdje, elke keer als ik er mee speel krijg ik een grote glimlach op mn gezicht. Nog nooit zoveel plezier gehad met een synth!

Maar anderzijds is een voyager erbij ook wel erg fijn. Sinds ik mn phatty heb ben ik iig een groot moog fan geworden!

Ik was er na een bezit van een jaar niet echt onder de indruk van, en heb hem dan ook maar weer verkocht.
Kan me best voorstellen dat voor mensen die (nog) niet veel ander analoge synths hebben gehad of net zijn ingestapt de Moog LP best interessant (kan) zijn, maar smaken (kunnen) verschillen.
Ben sowieso geen Moog liefhebber =(

Ten eerste wil ik je vragen wat je precies mistte in de sound, of was er iets anders wat je niet aanstond?

En ook ben ik benieuwd waarom je hem kocht als je toch geen moog liefhebber bent ;)

Hij was mij te beperkt, en verder vond ik hem niet veel karakter en ''body'' hebben.
Als het voor de ontwerpers de bedoeling was om een ''budget'' versie van de MiniMoog te maken zijn ze daar net als met de Voyager niet echt in geslaagd.
Verder hebben ze de ledjes rond de pots nageaapt van Nordlead 3, dus niet echt origineel.
Geen klachten over het ontwerp, dat is uniek.
En wat heeft de huidige Moog fabrikant nog met de oude Moog spullen van doen?

Die LEDjes rond de knopjes zullen nog veel nageaapt worden, want hoe ga je het anders aanpakken om (endless) rotary's icm presets een beetje duidelijk te maken?

hoe kan je nou zeggen dat die sound geen body heeft
dan hebbie echt poep in d'oren

Die LEDjes rond de knopjes zullen nog veel nageaapt worden, want hoe ga je het anders aanpakken om (endless) rotary's icm presets een beetje duidelijk te maken?

Ik zie nog wel varianten mogelijk..

Ledbars horizontaal boven de knop.. :eureka:
Numeric Digit's per knop.. 8~
Een panelmeter boven iedere knop.. :D

Dat is niet nieuw of uniek hoor. Veel midi controllers gebruiken dit al enige tijd, kijk maar naar bijvoorbeeld de spullen van Novation.

Ben er ook nog steeds tevreden mee,

me'n eerste analoge synth
en met die paar knoppen zijn de mogelijkheden moeilijk genoeg te bevatten

voor mij dan...:)

en eens geen houten zijkantjes maar lekker vintage gerubberized.

Back