Problemen Native instruments Komplete 7 bundel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

A.V producties

Goeiendag eem !
Hallo,

Het wil maar niet echt goed lukken met dit progamma. Vooral Kontakt 4 loopt voordurent vast als ik 2 of meerdere kontakt players heb aan staan. Ook bij Kore is dit het zelfde verhaal. Ik wil toch graag meerdere plugins/sample's tegelijkertijd gebruiken..
Hoe kan ik dit oplossen? Wie kan mij verder helpen.........

Gr,
Arjan

Waarom heb je meerdere kontakt players tegelijk open ? Kan je niet alle instrumenten in de zelfde multitimbrale kontakt instantie laden ? Kontakt kan zwaar zijn voor je PC. Joris

Precies, gewoon multitimbraal gebruiken en dan de MIDI-kanalen aanwijzen in Kontakt. Wel de 8-out gebruiken.

Dit wil idd wel werken. Alleen de de plugins toewijzen aan apparte outputs wil nog niet lukken. Ik zie wel staan ST.1 ST 2 ST.3 maar dan blijft alles uiteindelijk op 1 stereo spoor en dat is niet zo handig met het mixen.....

welk besturingssysteem gebruik je ? welke sequencer gebruik je ?

als je Cubase gebruikt moet je in Cubase bij je vst instruments list ook meerdere outputs aanvinken...

als je een 32 bits besturings systeem hebt,kun je niet zoveel instanties open hebben van Kontakt...maar meedere kontakt players moet echt wel lukken hoor...

maar buiten dit : als je toch Kontakt 4 al open hebt,laadt dan gewoon die Kontakt player dingen in Kontakt 4...heb je veel meer mogelijkheden (Kontakt Player is een zwaar uitgeklede versie van Kontakt)...

in Kontakt 4 moet je de eerste keer als ie opstart de libraries laten zoeken...dan staan ze gewoon altijd in je browser en kun je met 1 druk op de knop de desgewenste library openen in Kontakt...

PC Windows Vista ultimate 64bits quad core 2,67 ghz 6gb geheugen. Daar moet je het wel mee kunnen doen.
Sequence progamma: Cubase 5

''als je Cubase gebruikt moet je in Cubase bij je vst instruments list ook meerdere outputs aanvinken...'' Hoe krijg ik dit voor elkaar? Normaal gesproken werk ik enkel met ''instrument tracks'' dus ben op dat vlak niet echt bekend.

Ik heb ze inmiddels allemaal in dezelfde player ingeladen met allemaal een andere midikanaaltje... Een helepoos werkt het goed en laat ik kontakt 4 een poos later weer dan chrast hij spontaan.

Dit gebeurd bij een nihiele belasting van de proccesor/geheugen.

Maar nogmaals, heb je al contact opgenomen met Native Instruments? Dit is nou net waar je voor betaald hebt en die mannen daar hebben echt wel verstand van zaken.

PC Windows Vista ultimate 64bits quad core 2,67 ghz 6gb geheugen. Daar moet je het wel mee kunnen doen.
Sequence progamma: Cubase 5

''als je Cubase gebruikt moet je in Cubase bij je vst instruments list ook meerdere outputs aanvinken...'' Hoe krijg ik dit voor elkaar? Normaal gesproken werk ik enkel met ''instrument tracks'' dus ben op dat vlak niet echt bekend.

Ik heb ze inmiddels allemaal in dezelfde player ingeladen met allemaal een andere midikanaaltje... Een helepoos werkt het goed en laat ik kontakt 4 een poos later weer dan chrast hij spontaan.

Dit gebeurd bij een nihiele belasting van de proccesor/geheugen.

Werk je ook met Cubase 64 bit ? Neem aan van wel dan...

Komplete 7 installeert zowel de 32 bit als 64 bit versies van alle plug-ins...je moet ff checken of je 64 bit versies in het goeie mapje staan,NI installeert ze soms op de verkeerde plek namelijk (kwam ik ook achter)....dus dan draai je 32 bit plugs in Cubase waardoor je problemen krijgt met vst bridge in Cubase...

Je kunt checken of je de goeie versie draait,door Kontakt te openen en op het Kontakt logo te klikken...dan zie je welke versie je gebruikt en zo...staat daar x86 ergens,dan heb je de verkeerde ;)

Verder moet je van Cubase de laatste versie hebben ( 5.5.1 ) en ook de laatste versies van alle NI Komplete spullen (te downloaden via je account bij NI)...

Meerdere outputs aanvinken werkt al sinds jaren op dezelfde manier hoor,is ook gewoon te vinden in de handleiding en zo...gewoon klikken op het output symbooltje naast je plug-in in je vst instruments list...

Ja klopt werk ook met cubase 64 bit. Zal t ff onderzoeken..

Dan moet het wel lukken...

Ik had hetzelfde probleem in het begin (ben net over naar 64 bit) en ik heb gewoon alle 32 bit versies verhuisd naar de goede plek,daarna werkte het allemaal prima...en ik werk ook altijd met Instrument channels dus heb ook verschillende instanties open...

Werk je ook met de 64-bit versies van de plugins? Als je namelijk nog met de 32-bit versies werkt heb je a) niet de beschikking over je volle geheugen bereik en b) heb je kans dat de Cubase z'n bitbridge gebruikt om ervoor te zorgen dat het toch blijft werken en die was vroeger in ieder geval niet altijd even stabiel.

Ik werk idd met 64bit. Ik heb inmiddels een update gedaan van cubase 5.5.1 maar daar wordt ik niet bepaald vrolijk van. Cubase start niet eens meer op (reageert niet meer)
Iemand zelfde ervaring hiermee?

Nee...werkt prima hier...

Mmmm...denk dat je toch ff support moet vragen,van Steinberg en/of NI...

mmm.... Is er een nederlandstalige helpdesk dan?

Bij Steinberg zit wel iemand die Nederlands spreekt...hij post hier ook wel eens,als je mazzel hebt leest ie deze topic ook...Chris nog-wat...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back