Midfield speakers

Status
Please reply by conversation.
wat hebben midfields te maken met het genre dat je maakt? of je mid-, near- of farfields gebruikt hangt vooral af van je akoestiek en wat die aankan.

wat versta je onder midfields? wat voor budget zit je aan te denken?

Toch wel, Ik maak hoofdzakelijk orchestrale muziek of musical genre voor theatergezelschappen en telkens wanneer ik m'n muziek hoor op hoog volume op diverse geluidsinstallaties in culturele centra her en der, ondervind ik dat ik met nearfield monitors niet de gepaste verhoudingen kan laten naar voor komen in de muziek omdat ik gewoon te weinig dB en dynamiek heb in kleine klankkasten.
Onder midfields versta ik dus de midfield monitors zoals we ze kennen van Genelec (vb. 1034B) of Tannoy (system 215 DMT, SuperGold), Dynaudio, ATDΒ²-FAR, PMC etc...
Midfields zijn prijzig, dat weet ik, daarom dat ik even op dit forum een balonnetje oplaat.
Grtz,
Exo.

ah, gelukkig :)

als je orchestraal doet zijn lipinski's wellicht iets voor je, die heb ik staan voor mastering maar zijn eigenlijk gemaakt voor klassieke opnames enzo. anders misschien k+h 410 of hoger, en met pmc zit je ook goed. dan zou ik wel aan een ib2s denken. vergeet atc niet.

wat is je budget? en hoe is je akoestiek? mid- en farfields zullen gevoeliger zijn voor een slechte akoestiek dan een nearfield.

Bedankt voor de tips ;)
Lipinski was mij niet onmiddellijk bekend.
Ik ga de beschreven modellen even nader bekijken.
M'n budget gaat momenteel tot 2000 Euro. Hoe langer het duurt, hoe meer het kan groeien (sparen heet zoiets? :) -) De akoestiek is momenteel best te doen. Geen hoog dat klettert, mid dat onaangenaam klinkt of eruit springt of laag dat wollig is. De akoestiek in bepaalde culturele centra daarentegen.... Dit weekend in een C.C. waar de hoge frequenties ver te zoeken zijn. Zowat alles behalve de verlichting is bekleed met textiel... en de PA set (Renkus Heinz) klinkt na 15 jaar geluidsmoe...

Thx! Exo.

P.S. Nog mensen i.v.m. midfield monitors?

Gave monitors, mag ik vragen wat je hebt betaalt en welke versie's? Als ik google krijg ik verschillende versies onder dat type nummer

Status
Please reply by conversation.
Back