Dnomyar
BAMKNAL
Mijn taperecorder staat hier stof te happen!
Moet hem snel maar weer eens aansluiten..
Moet hem snel maar weer eens aansluiten..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heb ook net een 8-track van Fostex aangeschaft, heerlijk geluid inderdaad! Het is een R8.Ik gebruik zowel een Fostex 8track als simpele reeltoreel van Sony (rommelmarkt om dit proces toe te passen. Doel bij mij is ook compressie. Gaat vooral goed bij die 8track : al je files op die aparte tracks dumpen is enorm lekker![]()
Ah nice, het zijn mooie recorderscool ! ik heb een model80 de latere versie
heb je bijhorend mengpaneel ook ?

Nothing beats the real analog sound.
Het idee om een digitale nabootsing van tapesturation te gebruiken in de de vorm van een vst is eigenlijk idioot als je er over nadenkt. Waarom met z on omweg? en t klinkt ook totaal anders! heb de convolutie plug ins gecheckt met een pr 99 emulatie en soundtoys tapesaturator maar het is toch iets anders. Ook mooi maar niet analoog.
Scoor een taperecorder en je zult geen spijt krijgen.
Ik ben het wel met je eens hoor, maar band is duur en het verschilt onder andere per type band en type recorder hoeveel saturatie je krijgt, en je kunt het effect niet 'fine tunen'. Ik wil maar zeggen (hoewel niet graag
), er valt ook wel iets te zeggen voor emulatie...Leuk artikel, thanks.Toch ook wel een omslachtige manier om aan een effect te komenIk ben het wel met je eens hoor, maar band is duur en het verschilt onder andere per type band en type recorder hoeveel saturatie je krijgt, en je kunt het effect niet 'fine tunen'. Ik wil maar zeggen (hoewel niet graag
), er valt ook wel iets te zeggen voor emulatie...
Ik heb nog maar 'ns een ouder artikel bijgevoegd. Lang niet diepgravend en vast incompleet, maar wie weet staat er iets boeiends in.
Tip: Als je opneemt op tape/cassettebandje zet dan de lage tonen uit en de hoge tonen op max. Hierdoor kan je de tape harder insturen. Als je het geluid weer afspeeld zet je de hoge tonen laag en de lage tonen op max. Dit heet pre en de emphasis en zorgt voor een lagere ruis.