Ik vind het wel een gaaf apparaat, maar het is echt teveel geld voor een bak die iedereen die een beetje handig is zo kan namaken. Ok, het kost misschien wat tijd om in elkaar te knutselen, maar zo zijn ze daar bij Electron ook begonnen (prototype was in een ouwe verhuisdoos gebouwt).
Ik denk dat je 'm beter zelf voor een paar honderd Euro kan bouwen ipv voor een paar duizend Euro kopen. Ik kwam laatst ook een link tegen van iemand die zelf een gebouwt had (was een blauw bakje). De basis bestaat uit 4 uit ouwe Commodore's 64 'gesloopte' Casio MOS-8580 SID (Sound Interface Device) chips.
Een beetje C64 heb je al voor E 1,- / 5,- op de rommelmarkt. Hang er wat externe filters aan of filter 'm softwarematig en je hebt je eigen SIDstation. Of nog beter. Tik een Amiga op de kop, dan heb je meteen al 2 SID-chips in 1 bak..

Hoef je ook niet meer zelf te bouwen..
Waar ik eigenlijk nog op zit te wachten is een uitgebreide versie van SIDplayer die MIDI in/out ondersteunt en waarbij je met behulp van een subtractor-achtige interface de geluiden kunt maken en bewerken.
Ik heb 'm ff geupload incl. wat files (is maar een paar kb). De geluiden die je hoort worden alleen door de chip zelf geproduceert (de drums die je er mee kunt maken zou ik alleen niet gebruiken in een audio track

), zo klinkt ie dus zonder extra filters die er wel inzitten bij de Sidstation.. check 'm zelf zou ik zeggen
klik
hier
SIDplayer is misschien een emulatieprogramma, maar klinkt zeer behoorlijk (vooral als je 'm goed configureerd.mDus de settings instelt op
44100Hz,16-bits samples en stereo.
P.S. als je doorskipt naar de laatste melodie van Lazy Jones dan hoor je een bekende melodie die later zonder toestemming is gebruikt door een bekende DJ... (en dat heeft 'm aardig wat geld gekost)