mauro picotto welke synths?

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Welke synths gebruikt(te) Mauro Picotto veel voor zijn nummers ?
En ik bedoel daar de typische soundjes bij van nummers als: Komodo,lizard e.a.

wat voor terugkerende synths,patches en synthese instellingen/technieken gebruikte hij om deze sounds te krijgen...:{

Iemand die dit weet of iets mee kan...?

thanx!

wat voor terugkerende synths,patches en synthese instellingen/technieken gebruikte hij om deze sounds te krijgen...:{

thanx!

dus je bedoeld ofje de set dei hyin zn virus / pc sampler heeft ergens kan downloaduh ..?
:engel:
ken picotto zn muziek nie egt weet dat t soon ..mayhem awake ..dj is ...

fout begin van muziek leuk vinde lijkme
:kroon:
probeer een sound eens na te maken desnoods op een va synthje leerje meer van

Wat R-ond (denk ik) zegt. Dit zijn geen heel bijzondere geluiden. Ik hoor iig 2 dingen.. Voor drums, gebruikt een TR-909 kit. Buiten dat hoor ik ook typische jaren 90 synth geluiden. (Sample based). Hier en daar misschien nog een analoge roland. (hoge gedetunede saw ritme ding, en de bas in lizard) . Maar voor deze geluiden heb je dat echt niet nodig. Met heel veel synths kan je dit maken. Zelfde eigenlijk voor Komodo, niks bijzonders, vooral veel jaren 90 synths.

Als je van deze sound houdt heb je het getroffen, jaren 90 synths gebaseerd op samples zijn erg goedkoop. De sounds hier doen me denken aan Emu en Korg synths uit die tijd.

Een Roland JP8000 / JP8080, daar kom je al heel ver mee. Zoals je wel weet, dè Trancebak..

thanx!

d8 zal eens kijke
dees hebben we t over ;

een gezonde dosis produceren zit wel netjes in elkandert
compressed beats ..snaretje en clapie erdoor

kan met software prima
lkkr phased reverberd stringetje [kan van alles zijn ..software / jx8/10
zoiets

dat zingen is van indianen ...ken ken dat egt al 20 jaar ..in roxy wasd daar al een plaatje mee

jemoet gewoon nadenken hoe ze iets maken niet waarmee
want synthesizer is om iets na te maken ..zoiets rongeveer

khoort iig totaal niet iets speciefieks ..
denk voornaleijk dat fx aftellen een groot ding doen in dit soort muziek dus een setje lkkr pluging doet wonderen

zou me niks verbazen as dit so uit de laptop rolt:dubbel::eureka:

ahhhh verderop hoork wat rollende [ge side chainde ] percussieve snar es :Z

thanx!

hier ook veel losse fx dingen / leads / percussie ..asde beats / bassline erin dropped ...dan side chain tie de bus waar de rest over staat zoiets ..easy
lees maars wat over side chaine :engel:

wow, leuke reactie bedankt! :okdan:

ik bedoel eigenlijk niet eens de strings,basses,percussie,loops enz. Of eigenlijk helemaal niet...
Ik bedoel specifiek de hoofd melodielijn van vrijwel alle songs die hij maakt.

Het lijkt een of ander gelayerde lead te zijn die in een song of 4,5 van hem terug lijkt te komen...
komodo,proximus.

Ik vind dat ie daar zelf best iets aparts meedoet.
Goed voorbeeld is het laatste stuk van Komodo de hoofdmelodielijn....

Wat voor soort patches zijn dit en in welke synths vind je deze bijv ? Welke fx en/of synth technieken komen hier eventueel bij kijken ? welke synths had hij bijv. binnen zijn setup ?
En is deze typische sound ook bijv. te vinden in een Nexus ?

In komodo klinkt het me als een pulse met wat glide/portamento... en bak reverb/delay.. thats it! Begin eens in een softsynth waarbij je de init of default patch inlaad en ga eerst eens je waveforms beluisteren. Dan zul je verbaasd zijn! En nee niet in Nexus.. Zelf maken is veel leuker!

Ow en erna komt er zacht een zaagtandje onder gelayerd.

En nee niet in Nexus.. Zelf maken is veel leuker!

Wel in Sylenth! :P

Een van de presetjes van de Adam v Baker Soundbank 2 komt wel redelijk in de buurt.
Met een klein beetje tweaken...

Attachments

• PicottoRisotto.mp3
    329,1 KB · Bekeken: 155
Kun je toch met iedere analoge bak best snel in elkaar flansen hoor. vrij simpel.

2 Pulse osc. kun je 1tje links gepand en de ander rechts zetten... Wat delay en reverb erop...

Tegenwoordig moe je toch wel verder denken.. kleur het bijvoorbeeld met een 2de synth eronder. gewoon een simpele osc. layer die je niet hoort maar wel wat toevoegt. Een saw of noise bv voor een iets van tikje of beetje iets minder netjes dan alleen de pulse. Denk ook aan de filter envelopes.. succes

Back