gate als modulator op va of fm bakje

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Copierder gisteren de midi data van een track die aan een va bakje hing naar een track waar een fm bakje aan hing. Het viel mij op dat de wijze waarop de gate functie klonk bij de va heel anders was dan bij de fm bak. Op het moment dat ik andere patches in beide bakken laden, of de karakteristieken van de patch veranderde, er een verschil bleef in de wijze waarop de gate functie in de klank naar voren kwam.

Berust dit op zuiver toeval? Of is dit typeerend voor analoog vs. / resp. fm?

Greetz

Yawgmoth

Maar ik snap je vraag niet.

Over wat voor twee bakken heb jij het en wat bedoel je met gate functie?

Maak er anders een Hardstyle remix van je vraag ;)

Ik snap ook niet helemaal wat de vraag is, als je 2 verschillende geluiden hebt klinken de envelopes toch ook anders?

xplain pleas

xplain pleas

Origineel geplaatst door bikkel
Maak er anders een Hardstyle remix van je vraag ;)

Ik snap ook niet helemaal wat de vraag is, als je 2 verschillende geluiden hebt klinken de envelopes toch ook anders?

ik voel een vlaag van verstands verbijstering opkomen
geef me een pil ,..

Om wat concreter te zijn:

Hang aan een RM1X een AN resp. DX 200. Programmeer nu midi gate data op een track, en copier deze dat naar een twee track. Stel de AN resp. DX zo in dat ze dezelfde ADSR waarden hebben.

Ik speel de sequence op de AN resp. DX af en merk nu dat de wijze waarop de gate het karakter van de klank beinvloed bij de AN geheel anders is als bij de DX. Komt dat nu doordat er spraken is van een totaal andere vorm van klankopwekking, of is dit zuiver toeval?

Greetz

Yawgmoth

Back