memorymoog

EDP

elke dag pannekoeken
In de zoektocht naar nieuwe synths ben ik nu op zoek naar een memorymoog. Maar welke versie kun je nu het beste nemen?

Een normale of een plus? en in hoeverre is een Lamm versie interessant?
Persoonlijk hoef ik niet perse een midificeerde variant te hebben . dat laat ik er wel inzetten.

Nogmaals welke kan ik het beste kiezen?(en waarom)

Ik zou voor een gewone gaan, dus geen + of lamm

Waarom

De extra funties op een + ... tja sequencer en onbetrouwbare midi, daar doe je het niet voor :baco:

Lamm heb ik 2 bezwaren tegen, duur €3000 en belangrijker het maakt de synth stabieler. Dat is een downer voor mij, de analoge zweverige driftende charme wil ik niet opofferen in ruil voor betere mtbf en minder tune drukken.

Maar ik ben dan ook enkel thuis gebruiker en ben ook niet bang van herstelling of onderhoudsbeurt.

Laatste herstelling, 2 jaar terug (defecte ventilator)
MM+ model (midi out is weeral defect) midi in werkt goed.
Opwarmtijd 10-15minuten daarna blijft ie 20 tot 30min stabiel. Na een 2tal uur wel langer.

Klank,,, beste wat hier staat, nog veel beter dan een JP8 etc, je moet het horen om te geloven :mega:

Ok dat is duidelijk! had eigenlijk verwacht dat men voor de lamm versie zou gaan.
Hoe groot is het verschil tussen een stabiele lamm en een normale is dat een wereld van verschil of is dit subtiel?

pfoe vette bak lijkt me zeg... wel prijzig in onderhoud! :)

Heel subtiel dus.

Als die van mij een uurtje bijstaat dan gedraagt ie zich net hetzelfde als een LAMM
De voices gaan niet meer hoorbaar driften binnen hetzelfde nummer +-(6')

Lamm is zeker niet slecht of zoiets, integendeel.
Aanzetten en 5minuten later ben je een track aan't recorden in cubase ;)

Ik moet toch wel een kwartiertje wachten, iets langer is nog beter..tot meneer warm is :D

Op podium en zo,, zeker voor een LAMM gaan.

Voor mij hoeft het echt niet, koop liever voor €3000 andere synths.

ok voor mij zou een normale dan voldoende zijn. ik heb geen podiumdrang/optredens en hij komt dan ook gewoon in de studio staan.
Een sequencer is ook niet heel interessant voor mij denk ik.

@ vic jij hebt een mm+ toch zeg je. dus die standaard met midi? nooit overwegen om er bijvoorbeeld een kenton kit te laten bouwen?

Tja die kenton kit is veeel beter dan wat er nu inzit,
Aan de andere kant kan ik met de basic midi wel leven, het bederft de pret niet :)

Zoveel MM zijn er niet te koop denk ik, je zal mogelijk moeten gaan voor het model die zich betaalbaar aanbied.

ps Ik wacht al meer dan een jaar voor mijn Lamm upgrade.

quot
It's depending on the condition of your Moogs. Is the inside in really good
condition the price is around 3400 EUROs. After 25 years now I have to replace
more than 800 parts to make sure the Memorymoog is running for the next 25 years
without problems and meanwhile I need around 6 weeks for an upgrade.De upgrade kost 3400 euro

After 25 years now I have to replace
more than 800 parts to make sure the Memorymoog is running for the next 25 years
without problems
Krijgt de MM voor die prijs alleen een LAMM ingebouwd of ook een complete servicebeurt?

LAMM is een service beurt :geslaagd:, met een upgrade kitje erbij

Tja, (bijzondere) analoge synths kosten nu eenmaal veel geld.
Het is helaas niet anders =(
Maar dan hoor je wel bij de selectieve club van mensen met bijzondere synths :okdan:

ps Ik wacht al meer dan een jaar voor mijn Lamm upgrade.

quot
It's depending on the condition of your Moogs. Is the inside in really good
condition the price is around 3400 EUROs. After 25 years now I have to replace
without problems and meanwhile I need around 6 weeks for an upgrade.De upgrade kost 3400 euro

Goede man die Rudi maar hij maakt er wel een spannend "verhaal" van, alsof ie de lens van de Hubble telescoop moet vervangen...

Maar dan hoor je wel bij de selectieve club van mensen met bijzondere synths

Als het je daar om te doen is... :erm:

Zeg nou zelf, iedereen wil wel een MemoryMoog, Synthex, OBXa, Matrix 12, Jupiter 8, Prophet 5, Syrinx, OSCar, VCS 3, in z'n studio of verzameling hebben staan.
Als je 40.000 euro over hebt, lukt dat ook nog ;)

hmm ik hou het wel bij synths die een factor 10 goedkoper zijn, op die manier kan ik er ook meer kopen :D

Back