Lexicon Lambda probleem na overstap van FL Studio 9 naar Cubase 5

Condance

Ingeburgerd
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen;

Na ongeveer een jaar probleemloos in FL Studio 9 gewerkt te hebben in combinatie met de Lexicon Lambda geluidskaart ben ik sinds zaterdag over gestapt naar Cubase 5.
En daarin stuit ik meteen op het volgende probleem:
Standaard staat de driver op 'Generic Low Latency ASIO Driver' maar hierin heb ik een vrij grote (merkbare) latency.
Wanneer ik deze heb veranderd naar de driver die bij de geluidskaart hoort (ASIO Lambda) heb ik zo goed als geen latency meer, maar wel enorm veel gekraak door m'n geluid. Dus ik dacht: kwestie van het buffer ietsjes hoger zetten.
Maar nou komt het, wanneer ik het schuifje van het buffer iets hoger zet en op OK klik onthoudt hij deze instelling niet.
Dus wanneer ik het control panel van de driver weer open, staat het schuifje gewoon weer op het minimum waardoor het dus onmogenlijk is het buffer hoger te zetten. Dus ik kom niet van het gekraak af.
In FL Studio 9 heb ik dit probleem nog nooit gehad, en hierin kan ik wel gewoon het buffer iets groter instellen wat het gekraak verhelpt.

Ik heb al de laatste updates van Cubase en de Lexicon Lambda driver geinstalleerd maar het probleem blijft...

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, of heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen???

Alvast bedankt :biertje:

Ik heb Steinberg en Lexicon beide een mailtje gestuurd en het probleem uitgelegd.
Van Lexicon heb ik nog geen reactie, Steinberg stuurde het volgende terug:

---
Please have in mind that the Control Panel of your sound card depends completely on the manufacturer of the Hardware.
Once you press the control Panel button, the screen that appears was created by Lexicon, and all the problems related to it should be solved by the manufacturer, in this case Lexicon.
---

Volgens Steinberg ligt het dus aan Lexicon. Ik zie het al gebeuren dat Lexicon het probleem bij Steinberg legt maar ik wacht het nog even af.
Ik begin nu toch te overwegen om een compleet andere geluidskaart te kopen maar dat doe ik liever niet, aangezien in deze nog maar een paar maanden heb...

Vaag, ik heb de Omega en deze draait vlekkeloos met Cubase 5

Ik heb Steinberg en Lexicon beide een mailtje gestuurd en het probleem uitgelegd.
Van Lexicon heb ik nog geen reactie, Steinberg stuurde het volgende terug:

---
Please have in mind that the Control Panel of your sound card depends completely on the manufacturer of the Hardware.
Once you press the control Panel button, the screen that appears was created by Lexicon, and all the problems related to it should be solved by the manufacturer, in this case Lexicon.
---

Volgens Steinberg ligt het dus aan Lexicon. Ik zie het al gebeuren dat Lexicon het probleem bij Steinberg legt maar ik wacht het nog even af.
Ik begin nu toch te overwegen om een compleet andere geluidskaart te kopen maar dat doe ik liever niet, aangezien in deze nog maar een paar maanden heb...

Kun je de latency van de Lexicon alleen maar in de DAW aanpassen? Is er geen mogelijkheid om de latency in de software van de Lexicon in te stellen zodat deze instelling door de DAW wordt overgenomen?

hebt toch gewoon software voor die geluidskaart neem ik aan? Start eerst die software, dan je DAW. In de software vervolgens alles instellen. Of vanuit cubase de latency instellingen open. Denk ik dat dan de software van je geluidskaart of de driver die je gebruikt in beeld komt. Daar stel je t in.

Back