Ik ben zelf geen fan van te beginnen circuitbenden zonder enige basiskennis elektronica. Bovendien zijn die beginnersoefeningen niet per definitie saai, met een 555 timer IC en wat componentjes heb je al snel een simpel toongeneratortje gebouwd.
Dit is een goede site voor de basis te leren:
http://www.kpsec.freeuk.com/
Google kan je ook goed op weg helpen. Denk eraan de theorie nooit over te slaan, zo kom je zeer snel in de problemen. Waarschijnlijk raak je sneller op weg door het 'study'-gedeelte van de link hierboven zeer goed door te lezen dan meteen een flikkerend LED'je ineen te solderen.
Verder zul je (neem ik toch aan) nog moeten leren solderen en elektronicamateriaal inkopen. Ik denk hierbij aan een soldeerstation, breadboard, een verzameling weerstanden en condensatoren, transistors, diodes, IC's, dunne, soepele draad, drukknopjes, schakelaars, potmeters, sockets, ... DIY is niet goedkoop.
Eigenlijk is het vooral de ervaring die je nodig hebt, zo'n 80% van wat je nog leren moet voor je echt 'op weg' bent is niet online te vinden. Verwacht af en toe iets op te blazen, daar leer je het meest van.