nieuwe aankoop, keuzeproblemen

Fideelski

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb wat keuzeproblemen... Ik heb een budget van maximum 700 euro voor een aankoop. Ik maak een mengeling van postrock, krautrock en elektronica...

The postal service, The notwist, Barbara Morgenstern, To rococo rot en pantha du prince zijn enkele voorbeelden.

Ik overweeg om eventueel tweedehands ofwel een Elektron Machinedrum, een Elektron Monomachine, vermona perfourmer, een yamaha tenori-on of een vermona drm (ken het exacte type niet) ofwel nieuw een akai miniak of een microkorg XL te kopen...

Momenteel heb ik enkele gitaren, een basgitaar, twee orgeltjes, de emu vintage keys, een glockenspiel, nog enkele kleine percussieve instrumentjes, een kwai drumcomputertje, ik heb de korg legacy collection (ms20, polysix, wavestation), korg m1 (digital), battery en ik neem op in ableton live 7 met een pak gratis vsti's...

Wie helpt me kiezen?

Je noemt een verscheidenheid aan types apparaat om te kopen, wat suggereert dat je eigenlijk op het moment niets nodig hebt. Lekker sparen zou ik zeggen.

Je noemt een heleboel verschillende soorten apparaten, en niemand anders kan voor jou beoordelen wat je nodig hebt.

Dus, wat heb je nodig? Iets kopen omdat je toevallig geld hebt is zinloos.

[edit] Snitch was me voor, wat hij zegt dus :)

Jullie redenering klinkt perfect logsich... Toch is er een andere reden...

Ik ben namelijk net papa geworden en ik wil eigenlijk minder 'live' instrumenten opnemen... Dus de elektrische gitaar en dito basgitaar en orgel moeten even wijken... Ik zoek een instrument dat ik kan opnemen zonder dat het geluid door de boxen schalt (en dat ik een koptelefoon kan ophebben)...

Voor 700 euro kun je een aardige collectie amp simulators voor je gitaren halen.

Back