In Ear storing HELP

BASB

Ingeburgerd
Ik heb van een LD mei 1000 gekocht van een forumlid.
Nu heb ik een storing ... op het moment dat de microfoon geluid opvangt bij zang of spreek hoor ik een vreselijk irritante ruis (een soort frequentieruis) ...
Ligt niet aan signaal maar puur aan de communicatie tussen zender en ontvanger ....

Wie oh wie heeft dit probleem ook (gehad)

Jajaja ik weet dat er betere zijn maar voor de repetities kan dit best (hoor ik mezelf tenminste boven de blazers uit)

HELP !

Input signaal harder insturen en volume van de ontvanger minder ver open draaien.

Op het display kan je zien hoe hard het input signaal binnen komt.

Helaas, Martin ......
Signaal blijft verschrikkelijk ...... Ik zal het dit weekend nog even testen op mijn protools set.
Neem aan als het blijft dat ie retour kan.

Zijn er nog meer zenders en ontvangers in de buurt? Dat is vaak het grote probleem. Sinds in ear-systeempjes en wireless-mic overschat en hip zijn geworden komt iedereen maar met z'n eigen setje aan en verwachten dat alles compatible is.
Het goed afregelen van zender, goede frequenties/kanalen vergt wat tijd maar alleen dan kan je er optimaal gebruik van maken.

Weet niet of dit het probleem is maar dat zou kunnen. Misschien een zangeres met in-ear of draadloze microfoon. Zou ook lekker zonder repeteren, beter voor je sound en samenspel

Ik kan alleen zeggen dat er een klein signaalruisje is op het moment dat er ook daadwerkelijk een signaal binnen komt ( in mijn geval het meest toetsen)

Ik heb hiervoor een MEI 1000 setje gehad die echt kapot was om een andere reden, maar die deed dat ook.
En ook mijn huidige Audio Technica M2 set doet dit.

Alleen valt het mij niet meer op als ik alles in de mix heb.

100% lekker heb ik het ook nog niet gehad. Bijvoorbeeld klippende zang e.d, maar voor live is het prima te doen
als er tijd en aandacht aan wordt besteedt.

Zoals Manu al aangeeft zou ik ook niet mee repeteren. Doe ik ook niet.

En....vooral niet (te) hard zetten.

Ik kan alleen zeggen dat er een klein signaalruisje is op het moment dat er ook daadwerkelijk een signaal binnen komt ( in mijn geval het meest toetsen)

Ik heb hiervoor een MEI 1000 setje gehad die echt kapot was om een andere reden, maar die deed dat ook.
En ook mijn huidige Audio Technica M2 set doet dit.

Alleen valt het mij niet meer op als ik alles in de mix heb.

100% lekker heb ik het ook nog niet gehad. Bijvoorbeeld klippende zang e.d, maar voor live is het prima te doen
als er tijd en aandacht aan wordt besteedt.

Zoals Manu al aangeeft zou ik ook niet mee repeteren. Doe ik ook niet.

En....vooral niet (te) hard zetten.

Denk dat het levellen, goed gainen te maken heeft maaaaaaarrrr dat wat je hoort is een denk ik een ingebouwde noise-gate die open gaat. Die zorgt ervoor dat als alles stil is het ook echt stil is. Die klapt open op het moment dat ie input krijgt, en daarmee hoor je dan dus ook alle rotzooi en ruis die erbij komen kijken. Kijk of je die uit kan zetten, dat kan af en toe.

dan zal dat het wel zijn, maar ik weet niet of deze optie aanwezig is

De optie die je zoekt heet 'Squelch'

Squelch is een regeling die de mute inschakelt zodra het RF level onder een bepaalde waarde (treshold) zakt.

Staat je squelch te hoog, dan wordt de mute eerder ingeschakeld en verklein je dus effectief de reikwijdte van je zender. Staat hij te laag (of uit) dan wordt de mute niet ingeschakeld en hoor je wat er op dat moment door de ontvanger wordt opgepikt (veelal ruis).

Probeer hier dus is mee te spelen..

Back