Gitaar aansluiting

BananaWorld

Addicted to Music
Beste mensen,

Voor een gitaar zie je dat mensen altijd een gitaarversterker hebben. Maar kan je een gitaar ook gewoon in je mengpaneel pluggen zodat het geluid uit je boxen komt.
En hoe zit dat dan met de hardheid/zachtheid van het geluid vergeleken met een synthesizer.

Bij voorbaat dank,
De wereld van de bananen. 8)

Origineel geplaatst door 6 trak
de impedantie komt ong. overeen met die van een microfoon, dus je moet het wel eerst voorversterken...

Niet helemaal,
Microfoon impedantie is zo'n 200ohm. Gitaar echter rond de 10000 ohm. Als je je gitaar direct in de mixer prikt houdt je geen hoog over. Je moet echt een aparte gitaar voorversterker gebruiken. Ik heb zelf het verschil gehoord tussen direct in de mixer (mackie 1202VLZ) of via een voorversterker (SPL Channel One, Rocktron Voodu). Je gelooft niet wat dat uitmaakt als je het niet gehoord hebt , en dat terwijl de voorversterkers toch ook weer door de mackie gaan.
Het is een kwestie van de juiste impedantie, het signaalniveau is niet het probleem.

Niet iedere distortion is óók een voorversterker. Je hoeft natuurlijk geen pre-amp te kopen, die van je mangtafel voldoet waarschijnlijk prima

OOK thanx namens mij! Vroeg ik me ookal eens af!

:okdan:

Pod Pro...mmm...lekker...Line6 Pod Pro...

POD%20Pro.jpg

wat een ding... zo'n lekkere rooie jetser in mijn studio... ;)

http://www.line6.com/products.asp?ID=75&action=1&item=108&tp=0

Back