virus of jp8080

0Y€

les goûts et les couleurs,

sorry jongens ik blijf bij de jp (misschien wel als enige in deze topic) ik vind die virus te gek maar veel te eenzijdig qua karakter... (timbre, mixtuur, filteringberekening, resonantie)

uit mijn jp haal ik, naast die virus achtige en analoog achtige sounds, veel meer veelzijderige(re) klanken, die ik bij wijze van spreken in een oudbollig dansorkestje of in latinjazz ook zou kunnen gebruiken. Dit zie ik niet snel gebeuren met die typische virus machines (let op: ik heb er geen maar ken het geluid zeer goed door jongens die bij mij komen opnemen)

De keuze is natuurlijk aan U, wil je veelzijdig(er) werken of fixeer je je op één genre.

Altijd de Virus!!! De JP is ook een hele fijne bak, zeker als je wat braver wilt klinken. Maar met een flinke dosis programmeerkunde ben je met de Virus zeker beter bediend!

Hoewel de pads/strings van de JP misschien iets smoother kunnen klnken :confused:

Ga naar de site van een kennis van me:
http://www.homerecords.nl/forum/index.php?board=3

Daar heb ik 2 demo's gepost van een Virus C en een Jp8080
Je krijgt een goed beeld van deze synths. Je keuze zal waarschijnlijk op de virus vallen na het beluisteren. Laat nog een leuk berichtje achter voor Eduardo. Heeft pas op homerecords.nl een forum geopend voor alles en nog wat. Zal hij leuk vinden, want zoveel gasten zijn er nog niet op zijn forum geweest. Schelden mag ook op zijn forum.

Groet van Erik

Als je je wilt richten op een synth voor de toekomst zou ik voor de virus C gaan. Mits je het geld er voor over hebt tenminste.
De Jp klanken zijn al zo vaak gebruikt, dat het niet meer zo uniek klinkt. De C is wat veelzijdiger. Je kan er echt alles mee maken. Zelfs Moog achtige klanken behoren tot de mogelijkheden. Het filter is korrelig, maar vind hem mooier dan die van de JP. De JP schijnt een vervelende resonantiepiek te hebben.

Groet Erik

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
De JP schijnt een vervelende resonantiepiek te hebben.

Nou, dat schijnt niet, het is ook zo!!!

okee, laat ik dan maar eelijk zijn...
als je van goedkope trance houdt moet je voor de jp8080 gaan...

veel plezier!

verder nog vragen?

Origineel geplaatst door €£ §eÑoR M@mB0
0Y€

les goûts et les couleurs,

sorry jongens ik blijf bij de jp (misschien wel als enige in deze topic) ik vind die virus te gek maar veel te eenzijdig qua karakter... (timbre, mixtuur, filteringberekening, resonantie)

uit mijn jp haal ik, naast die virus achtige en analoog achtige sounds, veel meer veelzijderige(re) klanken, die ik bij wijze van spreken in een oudbollig dansorkestje of in latinjazz ook zou kunnen gebruiken. Dit zie ik niet snel gebeuren met die typische virus machines (let op: ik heb er geen maar ken het geluid zeer goed door jongens die bij mij komen opnemen)

De keuze is natuurlijk aan U, wil je veelzijdig(er) werken of fixeer je je op één genre.

auw auw

als er 1 synth veelzijdig is....
dan is het de virus!

(bytheway ... naja zie sig :))

Origineel geplaatst door Jost1
Altijd de Virus!!! De JP is ook een hele fijne bak, zeker als je wat braver wilt klinken. Maar met een flinke dosis programmeerkunde ben je met de Virus zeker beter bediend!

Hoewel de pads/strings van de JP misschien iets smoother kunnen klnken :confused:

Als je je JP kut behandeld, dan zal je er ook een kutgeluid uit krijgen vaak, als je ff de moeite en de tijd neemt, dan haal je er dikke vette shit uit, en nee dan heb ik het niet over airwave strings maar over zieke gabber geluiden en fx en techno leads en basses.
Ik moet toegeven (iemand zei dat laatst in een andere thread ook al) dat de 8000 en 8080 wel aangedikt moeten worden, in eerste instantie omdat de midden tonen standaard niet goed doorkomen, je mist gewoon echt wat wat dat betreft, dat hoor je, heel erg! Maar als je dat compenseert met een beetje een leuke EQ dan doet ie naar mijn mening qua geluid echt niet onder voor de virussen. Nog wat compressie drbij en een Lexicon galmpie en het is gelikt.
De JP's zijn geen brave dames (ook al lijkt dat soms in eerste instantie zo met de factory patches en performances) maar sluimerende wilde slettebeesten!!!

Het onderwerp van deze thread kan gewoon niet beantwoord worden, het blijft altijd een kwestie van smaak, het is maar net wat je leuk vindt.....

Origineel geplaatst door bounce
okee, laat ik dan maar eelijk zijn...
als je van goedkope trance houdt moet je voor de jp8080 gaan...

..ja dit geldt dus alleen voor mensen die een JP (of elke andere synth MET KNOPPEN ) niet kunnen programmeren....:duivels:

Ik heb een JP8000 en ik krijg er echt wel 'harde' geluiden uit....ALSMEDE mooie (Solina) strings etc. etc.:okdan:

Citaatje:
..ja dit geldt dus alleen voor mensen die een JP (of elke andere synth MET KNOPPEN ) niet kunnen programmeren....

Inderdaad!

Origineel geplaatst door Bass
..ja dit geldt dus alleen voor mensen die een JP (of elke andere synth MET KNOPPEN ) niet kunnen programmeren....:duivels:

Ik heb een JP8000 en ik krijg er echt wel 'harde' geluiden uit....ALSMEDE mooie (Solina) strings etc. etc.:okdan:

Helemaal mee een! Als ik mijn 8080 aanzet en met de presets ga produceren, kan je snel 'goedkope' trance maken. Is ook leuk, daar niet van:)
Maar als je iets verder gaat, haal je de meest bruikbare sounds eruit voor meer stijlen dan alleen trance. Ik heb er bijvoorbeeld eens een heel gaaf underground technogeluid uit gehaald. Gewoon wat knoppendraaien.

Ik moest dit even kwijt om mijn mooie blauwe JP8080 niet af te vallen, na al het geweld over de Virus. (maar toch wil ik die ook graag hebben, iemand nog een Virus te koop..?;) )
Al zit ik er ook aan te denken om nooit(!) meer een hardwaresynth te kopen en over te stappen op produceren met alleen software. Die ontwikkelingen gaan zo snel en je bent dan zo flexibel, dat dit echte te overwegen is. Dus waar deze topic eigenlijk over is begonnen; JP of Virus, waarom niet een vette PC/MAC met goede software...?

Helemaal met bovenstaande personen eens!! Zelfs met de 'braafste' synth kan je ,met een beeetje schroeven, ranzige (=bruikbare!! :D ) geluiden maken!!

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
..waarom niet een vette PC/MAC met goede software...?
Laat maar.. ;)

Origineel geplaatst door Laurens O
over zieke gabber geluiden en fx en techno leads en basses.
beantwoord worden, het blijft altijd een kwestie van smaak, het is maar net wat je leuk vindt..... [/B]

wat zijn zieke gabber geluiden :duivels:

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Helemaal met bovenstaande personen eens!! Zelfs met de 'braafste' synth kan je ,met een beeetje schroeven, ranzige (=bruikbare!! :D ) geluiden maken!!

Je kunt inderdaad met veel synths wel die ranzige geluiden maken. Maar dat is volgens mij niet de essentie. Als je een Virus gaat programmeren zul je met veel minder moeite die geluiden verkrijgen, puur om het feit dat deze synth dat makkelijker voortbrengt. Begrijp me goed, ik zeg niet dat je dat met bijv. een JP niet kan, maar 'bepaalde' synths lenen zich nou eenmaal beter als een andere synth voor 'bepaalde' geluiden. Superstrings is de JP erg goed in, maar de Virus kan het ook, maar niet zo goed.

Dat is toch precies de reden dat mensen meerdere synths kopen lijkt mij. Om het klankarsenaal breder te maken. Zelfs de meest basic sounds klinken op iedere synth toch weer anders. En gelukkig maar !

besef wel goed dat als je een virus A koopt dat die nooit zo vet is als een B of C,
de overgang van A naar B was echt een flinke vooruitgang , van B naar C viel wel mee in mijn ogen en oren

Back