50-plusser...

Dirky

Ingeburgerd
Dirk, 50-plusser, dat ben ik :)

Mijn synth-roots liggen bij de Elektor Formant modular. Jarenlang heb ik dan niets meer gedaan met muziek...
Nu heb ik sedert enkele jaren een Roland RD-700SX waar ik nu en dan op tokkel. Een oude Poly 800 wordt ook nog gebruikt.

Plannen: Een nieuwe modular bouwen en iets meer leren kennen van digitaal spul...

thumbsUp.jpg

Welkom [van een bijna 50 plusser]

Plannen: Een nieuwe modular bouwen en iets meer leren kennen van digitaal spul...

wow, klinkt goed. je kan evt een draad (topic) openen op dit forum waarin je evt kan laten zien hoe je er mee bezig bent en wat de evt vooruitgang is. Ook kan je dan vragen stellen aan medeforumgebruikers, er zitten hier best veel zelfbouwers.

Zelfbouw draadjes op dit forum.

Welkom.

Welkom Dirk 8) 40+ hier

Laatst gewijzigd:
thanks voor de verwelkomingen...

Mijn eerste modular heb ik gebouwd aan de hand van een boek van uitgeverij Kluwer. Synthesizers en elektronische piano's van Helmut Tunker. Maar da's lang geleden... Daarna heb ik een Formant gebouwd met 24 modules en ben ik gehuwd en is de Formant op zolder verhuisd. Wanneer juist en aan wie ik die verkocht (of weggegeven) heb, weet ik niet meer...

Nu ga ik me eerst "Magix Music Maker 17 premium" aanschaffen en zorgen dat de RD ten volle kan benut worden...

Leuk man! Ben zelf 40+ maar beschouwde me zelf al als "oud" hier. Top om te horen dat er nog wel meer "niet jonge" leden zijn :)

welkom !
(bij de seniorenbond van het synthforum )

De meeste mensen hier zijn 30+. Ik ben zelf 50-.

ik ben de 50 ook al reeds gepasseerd met als voordeel dat je zo,n beetje de allereerste klanken uit een synth in met name de popmuziek hebt kunnen meemaken eind jaren 60..
de hele progrock evolutie in de jaren 70 met steeds meer en veelzijdigere modellen synts..
ook de electronische dance muziek in de jaren 90 ben ik toch ook flink in aan het grasduinen geweest tot heden vandaag de dag ik nog veel ambient, chill, psytrance en dream & bass blijf ontdekken..
ook de progrock is nog zeer actief als muziekstroming waar ik nog steeds een grote voorkeur voor heb
zelf kocht ik mijn eerste synth pas in 1982, de ms 20, leuk, leerzaam en zeer betaalbaar..

Back