firewire of usb?

na'keithia

synthsloper
Tsja, nieuwe kaart nodig. Heb XP, geen fw-aansluiting, maar die kun je in laten bouwen geloof ik.

Vroeg me af wat nou de toekomst is FW of USB?

Zit aan RME te denken (is dat echt zoveel beter dan Motu?), maar die hebben nog geen FF800 met USB.

Wat zou het best zijn voor me? Wil toch wel zeker een output of 8.

firewire is (helaas) niet de toekomst. ik denk eerder dat usb3 dat is, daar valt ook fw800 bij in het niet. firewire is echter wel naar mijn ervaring heel betrouwbaar en stabiel, schuif het zeker niet zomaar aan de kant. hier is alles firewire...

rme is imho absoluut een paar stappen beter dan motu. is een fireface 400 niet iets voor je?

Ha. Okay. Bedankt.

Nog 1 dingetje; stel ik neem een FF400 UC en sluit daar een goedkope expansion op de ADAT aan heb ik dan veel kwaliteitsverlies?

Want anders zou ik misschien beter een 2dehands FF800 kunnen kopen en een firewirepoort in de pc laten zetten.

hehe, USB 3 de toekomst ???

Steve Jobs: USB 3 Not Taking Off At This Time
http://www.macrumors.com/2010/10/31/steve-jobs-usb-3-not-taking-off-at-this-time/

Volgens mij is firewire nog steeds het beste...

Met firewire heb je real-time garantie, met USB (1.1 en 2 in elk geval) niet.

Het gaat er niet om welk systeem technisch superieur is, maar welke mainstream en dus goedkoop en wijdverspreid wordt. Dan geef ik USB 3 meer kans dan FW (800).

Ik heb ook liever FW, alleen al die externe schijven zijn over het algemeen met USB 2 goedkoper en makkelijker te krijgen.

ik ben ook absoluut pro-firewire, maar de ts vroeg om het formaat van de toekomst. jobs roept wel meer, 'blue-ray is a bag of hurt' bijvoorbeeld. beetje achterhaald inmiddels. maar misschien komt apple wel met ff1600 ofzo :)

ts: als je budget hebt voor een ff800 zou ik dat zeker doen, en dan koop je er idd een losse fw kaart bij. imho de beste oplossing.

Op de meeste nieuwe PCs zit helemaal geen firewire meer. Het lijkt er inderdaad uit te gaan. USB3 is zeker de toekomst (ook al denkt Steve Jobs dat het nog even duurt), maar voor de meeste toepassingen biedt USB3 niet zoveel meer boven USB2.

Maar Firewire biedt inderdaad meer zekerheid. Het is echter maar de vraag of je het verschil tussen USB2 en Firewire merkt in de praktijk.

Dus ik zou me niet zo laten beinvloeden door wat de toekomst is. Als je die RME FF800 graag wil hebben, dan zou ik die gewoon kopen. Voor minder dan 20 euro heb je al een prima firewire controllertje dus dat mag ook geen verschil maken.

Overigens, als je met een laptop werkt waar geen firewire-aansluiting op zit, dan heb je een PCMCIA kaartje nodig. Ik vind dat zelf maar ondingen en zou in geval van een laptop zelf eerder voor USB gaan.

ik heb zelf de ff400 firewire . heeft 1 adat minder dan de ff800, maar ook gewoon 8 analoog in/ uit en 2 midi in/uit en spdif in/uit.
zeer tevreden over.
echter als de usb versie er ook al was geweest , dan had ik die gekocht. ik vertrouw rme erop dat ook de usb versie goed en stabiel loopt, en usb is nu eenmaal veel meer de standaard dan firewire . en dat scheelt naar de toekomst en ook nu , met het aanschaffen van een nieuwe pc / mac

8 in/ 8 uit analoog , standaard

En waarom?

Omdat itt wat pmx beweert firewire niet helemaal betrouwbaar en stabiel is. En als het dan wel stabiel draait dan blijft altijd nog de mindere buffer-cpu ratio performance over die bij zowel fw en usb bedroevend is te noemen in vergelijking met een degelijke PCI kaart van bvb RME.

Daarom

Omdat itt wat pmx beweert firewire niet helemaal betrouwbaar en stabiel is.

hoho, in vergelijking met usb ja. jij bent de eerste die pci erbij haalt - dan ik ben het met je eens. maar daar vroeg de TS niet om...

Back