Naar aanleiding van dit topic, ben ik ook aan de slag gegaan.
Het heeft iets langer geduurd dan gepland, maar hier is het resultaat van dit experiment:
hij mag van mij wel wat funkender...vooral de bas kan imho meer funken. Het klinkt een beetje alsof je blokjes hebt zitten intekenen. Probeer wat te varieren met microtiming en de lengte van noten. Van die hele korte nootjes tussendoor doen het altijd wel goed. Daarmee emuleer je een beetje een echte basgitarist die met zijn linker hand de snaar dempt en met zijn rechter aan de snaar trekt ajbwib.
De gitaren vind ik een beetje rommelig...misschien zijn het er te veel of moet je even beter mixen.
Al met al vind ik het wel heel cool....ik ben erg fan van dit soort stripped down 80's funk. Keep it up man en maak er een echt vette track van!
Ik vind alles eigenlijk wel lekker op het baslijntje na, dat is me te "midi" zeg maar. Da's jammer omdat het nummer goed inelkaar steekt met verschillende onderdelen. De bas is daarin een beetje te tam.
Kun je niet de bas in één take inspelen?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.