beste beginners sampler

bloc

Stamgast
hallo ik zou graag willen beginnen met samplen.
ik ben een beginner dus ik zou er graag eentje willen die makelijk onder de knie is te krijgen
het liefst wil ik er eentje die makelijk is mee te nemen.

ik zat zelf te denken aan een sp 404 sx of een mpc 500

hierbij graag jullie mening

hallo ik zou graag willen beginnen met samplen.
ik ben een beginner dus ik zou er graag eentje willen die makelijk onder de knie is te krijgen
het liefst wil ik er eentje die makelijk is mee te nemen.

ik zat zelf te denken aan een sp 404 sx of een mpc 500

hierbij graag jullie mening

Welkom op het forum.
Wat wil je met deze sampler gaan doen :)

ik zou vooral geluiden op willen nemen en die dan later in nummer weer afspelen.
daarmee bedoel ik niet drum sounds maar meer strand geluiden en andere mooie geluiden(het zou dus fijn zijn als ik hij meeneem baar is enzo)
kwa geluid zou ik meer de animal collective achtige kant op willen
ik hoop dat jullie hiermee wat kunnen

Ik denk dat je dan beter een van de rolands/boss neemt (SP505, 404, evt 808 ). Die moeten de samples niet eerst laden maar spelen direct af van de disk, de MPC500 is ook wat minder "handson" en is meer naar sequence met drums etc gericht. Ik denk niet dat je iets miskunt doen met de 404sx.

Voor opname koop je misschien beter een tweedehands hand-recorder ? Hoewel een 404 wel meevalt van groote, is bv een Boss microbr (of vergelijkbare zoom etc) wel handzamer. Als je alleen lange stukken wil afspelen kan dat overigens daarmee ook

Alleen aan de sampler zelf heb je dan nog niet zoveel, je moet er dan wel een microfoon bij hebben. Field recorders zoals pjoris aangeeft zijn daar geschikter voor.

Wat is je budget?