Voor het opnemen van eigen geluiden, zoals strandgeluiden, heb je eerder iets aan aan een fieldrecorder, naar mijn idee, dan aan een 404. Bewerking van samples kan altijd met de computer. Wanneer je begint met samplen zou ik niet meteen al je geld aan allerlei dure apparatuur uitgeven, kijk eerst goed om je heen wat je wilt en maak dan n keuze...
Bij een fieldrecorder heb je ook als je bv buiten opnamen wilt maken weer randapparatuur nodig zoals een goede windjammer. Zeker als je op t strand aan de slag wilt! En natuurlijk heb je altijd nog de keuze om andere microfoons erbij te kopen, want niet elke microfoon is geschikt om bepaalde dingen op te nemen.
En dan samplers om je geluiden af te spelen...
Je kan natuurlijk kiezen voor een hardware sampler, variƫrend van de boss 404 of 505, wat phrase samplers zijn tot de mpc die eerder voor beats gemaakt is. En dan heb je nog van Akai en E-mu een aantal samplers die je nu voor een prikkie op marktplaats kunt kopen. Let wel, weinig visuele ondersteuning en hebben een bron nodig die ze aanstuurt via midi.
Ikzelf bewerk m'n samples met de computer, visuele ondersteuning en chirurgisch knippen en plakken. En voor het afspelen gebruik ik Ableton Live, een fijn programma en je kunt via de website van ableton een demo downloaden om te kijken of het iets voor je is.
Succes!