Behringer Tube Ultrafex

Maar als de versterking niet door de buizen gedaan wordt en je geen verschil hoort als je ze eruit haalt, dan zijn het toch geen echte buizen?
Eigenlijk zitten ze er dan alleen in voor de marketing.

Ik ken iemand die er 1 buis had uitgehaald en hoorde dus geen verschil. Behringer is nep, net zoals Vanish Oxi Action, alleen domme huisvrouwen trappen daar in. Zet is een apparaat van een normaal merk naast een stuk behringer en vergelijk. Geen hond die dan nog behringer moet hebben

Ik heb een keer 4 frikandellen tegelijk in mn mond gedaan en toen haalde een maat er een uit, toen proefde ik ook geen verschil !

Ik heb een keer 4 frikandellen tegelijk in mn mond gedaan en toen haalde een maat er een uit, toen proefde ik ook geen verschil !
Dan had je er eigenlijk maar 3 hoeven bakken, wat betekent dat je geluid wat je in de Behringer steekt nog even lang duurt met 1 buis minder, vet!

Maar als de versterking niet door de buizen gedaan wordt en je geen verschil hoort als je ze eruit haalt, dan zijn het toch geen echte buizen?
Eigenlijk zitten ze er dan alleen in voor de marketing.

zal wel aan mij liggen
maar als je de buis uit je signaal pad haalt ... hoor je toch niks meer?

pvc buizen :frons:

tuurlijk zijn het echte buizen

Ik las gisteren ergens toevallig over iemand die zijn apparaat met een tube erin openmaakte en zag dat het oranje licht van de buis werdt veroorzaakt door
ledjes die er achter geplaatst waren.

heb me er niet echt in verdiept dus kan hoax zijn,

zag in ieder geval wel fotoos van de buis met ledjes

Ik las gisteren ergens toevallig over iemand die zijn apparaat met een tube erin openmaakte en zag dat het oranje licht van de buis werdt veroorzaakt door
ledjes die er achter geplaatst waren.

heb me er niet echt in verdiept dus kan hoax zijn,

zag in ieder geval wel fotoos van de buis met ledjes
dat verhaal heb ik al vaker gehoord ja
zou me niks verbazen als sommige merken dat ook doen :erm:

je word wijs gemaakt dat alles met buizen analoog, warm en beter klinkt

Mensen vinden een "gloeiende" buis mooier dan eentje die niet gloeit.
En een [ laagspannings] buis hoeft niet altijd te gloeien om goed te kunnen werken.
Daarom dus die ledjes.

ik weet het niet; ik dacht: hoe harder de buis gloeit, des te warmer het geluid

Normaliter is dat ook zo, alleen gaat het dan niet over de warmte van het geluid maar meer over de geluidskwaliteit. Vaak(niet altijd) heeft een flink gestookte buis een mooiere geluids kwaliteit. Maar die van behringer zullen wel op 12volt gestookt worden. Die blackfinger compressor van EHX word met 300volt gestookt. Dus iig is de behuizing warmer, en het geluid beter dan zo'n behringer. :D

achter die buis zit een Ledje

echt te prachtig gewoon

tube-glow.jpg

mensen, laten we thermische warmte nou alsjeblieft niet verwarren met 'warm' geluid'. dat heeft niets met elkaar te maken.

elke buis heeft een bepaalde gloeispanning nodig, meestal is dit 6,3 volt of 12,6 volt. een gloeidraad die meer stroom (mA) nodig heeft wordt ook warmer. het plate voltage is normaal rond de 200 - 300 volt, maar dit kan ook minder zijn. dit wordt meestal gedaan bij goedkopere apparaten om kosten voor een hoogspanning voorziening te sparen. dit gaat wel ten koste van de klank en versterking.

Back