Ook een Budget Modular bouwen?

Minimoog VCF is klaar met een test-sticker.
Ik heb gemerkt dat de witte tekst niet optimaal is, die wordt zwart in de volgende versie.
Ook zal de zwarte kader er niet meer opstaan.

Attachments

• moog.jpg
    moog.jpg
    24,7 KB · Bekeken: 146
OOp zich is dat zwarte kader wel mooi hoor, als je er een enkele lijn van maakt met nog wat wit eromheen dan oogt het wel goed...

Ik zal sowieso de kleuren anders doen....tekst in rood/groen..
Als je het kader op 5mm van de rand houdt zal je hoofd minder problemen hebben met hoogte verschil tov andere modules.....

De rand gaat zeker niet blijven want er moeten juist op die plaats schroefjes door en dat vind ik niet mooi.
Waarschijnlijk gewoon zwarte tekst op de grijze achtergrond en een rode naam in een zwart kadertje.

Attachments

• noise+S&H.jpg
    noise+S&H.jpg
    72,3 KB · Bekeken: 133
Aangezien het lekker weer is er van geprofiteerd om eens een frontplaatje te etsen (buiten want binnen mag dat niet van mijn vrouwtje...) en kijken hoe dat eruit ziet.
Resultaat hieronder : niet helemaal perfect maar ik vind het wel knap zo wat verweerd.

Attachments

• ets.jpg
    ets.jpg
    29,6 KB · Bekeken: 136
Hoe heb je dat etsen gedaan?

Het etsen op zich gebeurd met ijzerperchloride, dat bruinige spul waar je ook printen mee etst.
Je kan het ook met zoutzuur en waterstofperoxyde etsen maar dat is agressief spul.

En is dat wat slijtvast? En gaat dat op aluminium plaat?

Ja, op aluminium gaat dat zeer goed. Mijn plaatje is ook van alu. Op geanodiseerd alu gaat het niet.
Slijtvast is het zeker want de graphics liggen dieper.
Zie foto hieronder van een ander dingetje dat ik geëtst heb. Hier zie je beter hoe diep geëtst is.

Attachments

• ff1kdr_72.jpg
    ff1kdr_72.jpg
    337,9 KB · Bekeken: 140
  • ff2kdr_72.jpg
    ff2kdr_72.jpg
    314,5 KB · Bekeken: 137
wat een gekl ets allemaal ! (grap)

is dat een erg ingewikkeld procede? dat alumimumum etsen? kan je misschien grofweg de stappen
opnoemen van niks naar kant en klare plaat?

Back