Fenix XL (Dutch synth)

Ik ga hier ook steeds harder lachen......wat een bak is het en wat een klank....filters zijn muzikaal, envelopes zijn muzikaal,.....het is gewoon een lekker stuk:)

Lust er stiekum nog wel 1......iemand die niet meer wil????

Die Sequencers blijft ook verbazen....iedere keer ontdek ik weer dingen waar ik stijl van achterover sla.

Dennis leerde me hoe je bij de sequencer als v/oct trackende VCO kan gebruiken......echt hele vette waveforms kan je dan maken.

Door hem zo snel te zetten dat de draaiknoppen de VCO vormen en een slewlimiter erop?

Nee.....door hem te klokken met een VCO.....

Dan kan met de 16 potmeters de waveform "tekenen"......klonk super bruut......maar eh......Mono, hoe deed je dat nou ook al weer.

De sequencer zich zelf laten resetten en verkorten, levert ook hele leuke resultaten.
Of 1 rij gebruken om de andere rijen 1 shot aan te sturen.....bizar veel mogelijkheden.
Ben echt heeeel blij dat ik die sequencer erbij heb.

Nee.....door hem te klokken met een VCO.....

Dan kan met de 16 potmeters de waveform "tekenen"......klonk super bruut......maar eh......Mono, hoe deed je dat nou ook al weer.

De sequencer zich zelf laten resetten en verkorten, levert ook hele leuke resultaten.
Of 1 rij gebruken om de andere rijen 1 shot aan te sturen.....bizar veel mogelijkheden.
Ben echt heeeel blij dat ik die sequencer erbij heb.

Dat is de grafische vco patch.
De klok is gewoon een pulse vco die je net als een gewone vco aanstuurt via cv.
Wat er uit de sequencer cv rij komt is een subharmonische van de klok vco.
Er zitten idd veel leuke geluiden in de patch.

Ja, maak me maar gek. Nog zeven groepen wachten. Dat wordt waarschijnlijk ergens volgend jaar.

Wat ook leuk is, om de kleine interne 8 steps sequencer te gebruiken om een van de banden v.d. formant filter te moduleren.

Dan neem je dezelfde output, gooi die door een inverter en een slew, en dan daar een andere band mee moduleren.

Gaat ie praten.....lief yoh.

Je kan dan evt ook nog de 2 signalen v.d. sequencer(norm en inv) door de comparator sturen en met die out put 1 v.d. lfo's resetten ......en nog een band moduleren.

(zo dat was het weer ff voor deze ochtend)

@Akize, ik heb nog aan Bert gevraagd wanneer hij dacht het hele traject afgerond te hebben en dat leek hem nog binnen dit jaar.

Nee Jena.

Ik had een vco via de cv offset module naar de sequencer cv input gepatched.
Je moet hem dan wel +1 volt offset geven en dan kan je 8 steps gebruiken voor de waveform.
Toffe is dan ook dat hij strak in tune met de vco is en niet een paar octaven lager.

Nee Jena.

Ik had een vco via de cv offset module naar de sequencer cv input gepatched.
Je moet hem dan wel +1 volt offset geven en dan kan je 8 steps gebruiken voor de waveform.
Toffe is dan ook dat hij strak in tune met de vco is en niet een paar octaven lager.

Dat snap ik niet, je verwacht dat de sequencer output zoveel octaven lager klinkt als dat er stappen van de sequencer gebruikt worden. Of patch je de vco naar de vc divider van de sequencer?

Dit zou het geval zijn met de seuencer klokken.
Maar de Fenix sequencers hebben ook een cv ingang naar sequence stap.
Echter als je nu een vco gebruik moet je hem wel een voltage offset geven.
Dan krijg je stap 1 t/m 8 strak in tune met je vco.

Dit zou het geval zijn met de seuencer klokken.
Maar de Fenix sequencers hebben ook een cv ingang naar sequence stap.
Echter als je nu een vco gebruik moet je hem wel een voltage offset geven.
Dan krijg je stap 1 t/m 8 strak in tune met je vco.

Nu snap ik het :halleluja

Ik wil ook een Fenix, maar heb geeb geld =(

@Akize, ik heb nog aan Bert gevraagd wanneer hij dacht het hele traject afgerond te hebben en dat leek hem nog binnen dit jaar.
Sumimasen, Akikaze desu.
Bedankt! Dat klinkt goed.

:okdan: ik mag hem ook zondag ophalen :D .....maar helaas kan ik dan niet. Paar dagen extra wachten kan er ook nog wel bij. 8~

BTW...ik zag dat ik ruim 2 jaar geleden mij had ingeschreven. Nooit gedacht dat het er echt van zou komen.

Het serienummer van mijn model heeft mijn initialen. Is dat per toeval of heeft iedereen dat?

Back