B4ssking - O Fortuna [Hardcore]

klinkt erg apart..
Vind het ook niet origineel, omdat die koortjes in t begin al lang zo gebruikt zijn bij Masters Of Symphony die je waarschijnlijk ook kent.
Verder is er geen samenhang in je track, dus de feeling van je intro/outro komt helemaal niet overeen met je melodie, die overigens wel ok is.
Gesampelde kick? klinkt een beetje zo namelijk..

Carl Orff's' Carmina Burana is al zo vaak gebruikt in alerlei nummers dat er nauwelijks nog iets origineels mee is te doen. Dit is zeker niet origineel. Het is er een beetje bijgesleept zonder dat het iets met het nummer te maken heeft.

Dan start er ineens een nieuw nummer, zo lijkt het wel en komt de Carmina nooit meer op wat voor manier terug. Je zou op z'n minst de lead de melodielijn op 1 of andere manier kunnen laten volgen, dan is er meer samenhang.

Verder vind ik het geheel niet zo heel erg goed. Maar dat is slechts een mening

Paul

Typisch dat het hoofdonderwerp meteen Carmina Burana is :D Leek me wel een goede toevoeging aan me track.

Persoonlijk vind ik het als achtergrond geluid in combinatie met de beat wel passen, maar zodra de synth komt valt het wel een beetje weg ja. Ik heb dan zoiets van ''valt wel mee'', maar anderen dus niet. :)

Er is geen samenhang in je track, dus de feeling van je intro/outro komt helemaal niet overeen met je melodie, die overigens wel ok is.
Gesampelde kick? klinkt een beetje zo namelijk..

Komt denk ik omdat ik een aparte lead heb gebruikt voor de intro/outro. Heb je advies om die feeling van de climax naar de intro en outro over te brengen?

Oh enne sampled kick betekent ripped uit een oude track toch? Ik heb mijn kick in FL gemaakt met als basis een 909 kick uit een samplepack :D

Je zou op z'n minst de lead de melodielijn op 1 of andere manier kunnen laten volgen, dan is er meer samenhang

Dit vat ik niet :erm: De intro lead bouwde ik steeds verder op tot 't einde van carmina, en dan wanneer carmina wegvalt komt de lead op volle kracht.

Anyways bedankt voor de reacties, kritiek en tips zijn altijd welkom :okdan:

Nou, advies is eigenlijk best apart in dit geval.
Normaal breng je namelijk je feeling vanuit je intro naar de break en climax, maar bij jou lijken het totaal andere tracks..
Probeer die melodie lead en die kick eens als enige in een nieuw project, en ga dan beginnen met een intro die jou het gevoel geeft dat het bij de melodie past, dus niet die koortjes, die zijn al te vaak gebruikt.

Originaliteit is er dus (nog) weinig te bekennen.

Nou, advies is eigenlijk best apart in dit geval.
Normaal breng je namelijk je feeling vanuit je intro naar de break en climax, maar bij jou lijken het totaal andere tracks..
Probeer die melodie lead en die kick eens als enige in een nieuw project, en ga dan beginnen met een intro die jou het gevoel geeft dat het bij de melodie past, dus niet die koortjes, die zijn al te vaak gebruikt.

Originaliteit is er dus (nog) weinig te bekennen.

Dat bedoelde ik dus met het volgen van de melodielijn. Je zou bv de melodielijn van je Lead de gezongen melodielijn kunnen laten naspelen. (het is maar een idee).

Maar de belangrijkste tip is om de carmina overboord te gooien. Die is al helemaal uitgemolken. Ga op zoek naar een ander krachtig koorstuk dat nog niet is gebruikt in producties. Moet je je natuurlijk wel even verdiepen in klassieke muziek. Ik ga er namelijk even abusievelijk van uit dat je geen kenner bent van koormuziek en/of klassieke muziek. Als dat wel zo is dan is dat meegenomen.

Overigens blijft het "ding"dan al eens gedaan, maar is het toch weer net even wat anders.

Paul

Back