[Hardcore] Sia - Chandeliers (remix)

Rutger

Continuous Learning
Tijdje geleden begonnen aan deze remix en heb het gevoel dat ik op 95% zit; puntjes op de i dus nog :)
Het is hardcore in de stijl van 1998-2000 toen het na de hype op z'n gat lag, maar zich nog wel verder evolueerde in de underground.

Voor de verandering er maar eens een youtube clipje van gemaakt. Alle feedback is welkom!

Klinkt lekker hoor, de clap verdrinkt nog net niet in de reverb :P Heb je eraan gedacht om in de tweede helft de lead een keer ook echt de vocal melodie te laten volgen? Verder idd bekende samples :dj:

Nice man, en wist helemaal niet dat je zo in de hardcore zat. Zelf begon ik met hardcore in 1999, en herken zeker de elementen van die tijd.

De opbouw vanaf einde intro tot 1:31 duurt net iets te lang voor mij (of er word te weinig spanning opgebouwd).

Je geeft zelf aan dat het de hardcore tussen 1998 en 2000 is, maar geef nu even feedback van ronde de periode van 2000. Het is net iets te leeg met alleen de lead synth en mist een donker randje. Vooral in die tijd viel het me op, vergeleken met eerder hardcore, dat het iets duisters had. Misschien wel als antwoord op de vele happy dingen van daarvoor.

Anyway… heel belangrijk, de kick truukjes zouden wat meer aanwezig mogen zijn. Bij 4:13 gooi je er wel een nieuwe kick in, maar het mag wat meer variëren hier.

Voor een 1998 track is ie goed gelukt, voor een 2002 (-2002), zou je er meer uit kunnen halen.

Ha deze is echt cool haha! 👍
En ja, goeie moderne pop classic van Sia.
Misschien met die vocal een euforische break maken? Rond 3.30 gebeurt dat ook hoor ik nu... Misschien kun je er nog meer uit halen. Maar klinkt al mooi zo dat stukje.
Leuk plaatje iig 🙂

Nice man, en wist helemaal niet dat je zo in de hardcore zat. Zelf begon ik met hardcore in 1999, en herken zeker de elementen van die tijd.
Ik ben in de hardcore begonnen, in 1997. Zo rond 1999 was DJ Wicked wel een flinke inspiratiebron voor me. Vooral het Hatix label, waarop remixen van bekende commerciele nummers illegaal uitgebracht konden worden. Uiteindelijk zelf ook op het label mogen releasen met een remix van Queen, The show must go on :)

Liedjes waren wel veel sneller af toen, in de tracker periode (impulse tracker). Nu denken we aan van alles en de mogelijkheden zijn ook bijna oneindig.

Productie dikke prima. Originaliteit, tja, het is meer een medley zeg maar :D wel mee eens dat dit meer 90's is dan millenium.
Die vocal is een goeie vondst, maar ik zou hem echt op tijd gaan knippen/stretchen/krimpen, zodat ie lekkerder strak in het ritme valt ipv zo losjes gezongen als het origineel.

Persoonlijk vind ik de eerste break te lang. En het lijkt wel of dit 2 verschillende tracks zijn ipv 1.

Back