direct outs naar mic inputs?

Remmelt

75 Sounds
Kan iemand me adviseren?

Ik gebruik in een live situatie een Midas Venice 240 en wil daarvan 14 sporen opnemen via een Tascam US-2000 interface.

De Tascam heeft 14 analoge inputs, maar daarvan zijn er 6 op line niveau, en 8 op mic niveau.
Het liefste zou ik de Tascam volledig aansturen via de direct outs van de Midas, maar ik vraag me af of ik daarbij de mic inputs van de Tascam overstuur (deze zijn overigens wel regelbaar)
Andere mogelijkheid is dat ik die 8 mic signalen vooraf ga splitten en ze vervolgens zowel naar de Midas als naar de Tascam stuur. Wat is het beste?

De Midas staat op locatie, dus ik ben niet in de gelegenheid om van tevoren te experimenteren.

Beide opties zouden goed kunnen werken.
Als je de direct outs in de microfoon inputs doet van je Tascam ff goed de levels naar beneden trekken met de gain knoppen.
Microfoons splitten kan ook.

Je hebt wel kans op brom.
De meest solide oplossing zou zijn om in alle kanalen een trafo te zetten.
Zodat je een goede scheiding hebt.
Je zou op deze manier zelfs 6 line trafo's (1 op 1) en 8 converter trafos kunnen gebruiken (bijvoorbeeld di's) die het line signaal naar microfoon level converteren.
Maar goed...dit is natuurlijk een vrij prijzige oplossing.
Tenzij je 't een en 't ander kan lenen.

Di's heb ik inderdaad overwogen, maar zag op tegen allemaal losse kastjes.
Ik kwam trouwens wel deze tegen, dat is dan misschien de meest voor de hand liggende oplossing.
Is ongeveer net zo duur als een 8 kanaals 19" splitter.

er zijn ook meervoudige di kastjes (2, 4 of 8 tegelijk ) als het vaker nodig is zou ikzelf daarvoor kiezen en anders allereerst inderdaad gewoon direct-out naar mic/line in en de gain voorzichtig opendraaien. vaak gaat dat zonder probleem, zeker live

Laatst gewijzigd:
en anderas allereerst inderdaad gewoon direct-out naar mic/line in en de gain voorzichtig opendraaien. vaak gaat dat zonder probleem, zeker live
Dat zou voor mij natuurlijk wel de makkelijkste oplossing zijn. (het zijn trouwens wel echt mic inputs, en niet mic/line)
Ik probeer hier thuis wel even om er wat lijnsignalen op te zetten. Als dat goed gaat probeer ik het eerst live ook op die manier. Anders ga ik denk ik voor die DI800, tenzij iemand me dat specifiek afraad.
Bedankt voor de antwoorden zover.

Ik ken die Tascam niet verder, maar als de Midas ook de FOH is dan kan het haast niet anders dan dat de mic pre's van de tascam zwaar gaan oversturen. Dus ik zou altijd splitten met een DI

tis inderdaad nog veel goedkoper dan ik voor mogelijk hield, 8 di's voor nog geen 100euro.

Back