Mijn studio annex crib XVII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Waar blijven de fotos???????????????

Mijn generator doet het eindelijk ook weer, van de week komt een nieuwe mixer binnen en wellicht een Boss recorder, zodat ik weer met al mijn hardware muziek kan gaan maken (zonder gebruik van de soundpools van Magix).

Phochos

Mijn hokkie na een tijd klussen in de nieuwe keet. Wat zeker nog erbij komt is een Studio Electronics SE-1 en m'n SSL box als die is afgebouwd. Verder moet alles nog op de juiste plek en worden aangesloten, maar da komt nog wel...
Optimized-studio1.jpg
Optimized-studio2.jpg
Optimized-studio3.jpg

Ja daar heb je wel een punt hehe... Ik heb de mijne destijds van een medeforummer voor 30 euro kapot overgenomen. Uiteindelijk bleek het maken ook nog betaalbaar en was ik redelijk goedkoop uit...

Er wordt nog een mooi studiodesk gebouwd ala Argosy voor de Ghost met rackruimte door een bekende meubelmaker en de 2 racks die nu grijs zijn moeten dan ook mooi zwart worden. Dan alles netjes aansluiten en dan zijn we vast weer wat maanden verder ook pffff.

Er wordt nog een mooi studiodesk gebouwd ala Argosy voor de Ghost met rackruimte door een bekende meubelmaker en de 2 racks die nu grijs zijn moeten dan ook mooi zwart worden. Dan alles netjes aansluiten en dan zijn we vast weer wat maanden verder ook pffff.

Ik ben er zelf eentje aan het bouwen op dit moment, Ik kom net uit het tuinhok :D Heb hem ontworpen alla een Argosy namelijk voor een Ramsa DA7 die er perfect zou moeten in passen.

manuren: zo'n 5 dagen tot nu toe.
kostprijs: nog net geen 200 euro aan materiaal, mdf, pintjes, ..en kapotte handen.

Liever op deze manier dan 200 euro aan een echte + 700 euro voor de show, en 300 euro om het ding tot bij mij te laten slepen.

Aanstaande vrijdag of zaterdag zal ie klaar zijn denk ik. Ben nog aan het wachten op een vriend van me die het voetstuk is aan het lassen.

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/823/argosy2.jpg/]

Dat is het idee ja...! Supermooi man, ff pix showen ook als die compleet in bedrijf is he!

Dat is het idee ja...! Supermooi man, ff pix showen ook als die compleet in bedrijf is he!

Tuurlijk, dankje. Heb net wat rackplaatjes besteld bij thomann met wat kooimoeren, en bouten, dan zit ik niet meteen met een gapend gat want ik heb nog niet al te veel rackmodules (zit bij de 200 euro)

Waarmee ga je m lakken? Zijn daar nog extra slijtvaste opties voor, want daar ben ik nog niet zo over uit....

Waarmee ga je m lakken? Zijn daar nog extra slijtvaste opties voor, want daar ben ik nog niet zo over uit....

Slijtvaste zwarte lak met hoogglans staat op de pot. Ik ga twee lagen mdf primer doen zodat ik alle gaatjes heb, nu ben ik deze nog aan het laten drogen, morgen werk ik nog wat oneffenheden af met wat houtvulpasta, bijschuren, laagje erover, schuren, lak, licht schuren en lak. :kimono: Moet zo glad worden als het tropisch houten terras waarmee ik vanmorgen bijna mn nek mee brak door de regen.

Hehehe, nice... Dit vind ik de mooie knutselwerkjes. Ik zal die bekende weer es bellen hoe het er mee is, want het begint bij mij ook te kriebelen...

Je kunt nu wel vernis er nog over doen als je het echt niet kan laten, maar twee stevige lagen lak is al meer als genoeg. Maar dan zou ik spuitvernis nemen, ik ben bang dat je sporen ziet met de roller naderhand. Kan ook mis zijn. Een neveltje ligt er niet zo dik op.

Grappig,

Ik ben ook op dit moment bezig met een studiomeubel.
Nu zit ik in de verffase, heb gisteren de boel in de grondverf gezet.

Dit heb ik gemaakt:

Attachments

• 161 bureau.jpg
    161 bureau.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 81
Mooi Matthew, eigen concept? 8>

Allemaal erg mooie modules. Wat jet plamuren betreft is epoxy ook niet een optie. Dat krimpt (bijna) niet en kun je strak afwerken. Zeker als je zo een mooi meubel aan het maken bent.

Mooi Matthew, eigen concept? 8>

Ja eigen concept.
Maar het ontwerp is natuurlijk niet echt spannend.
De meeste studiomeubels zien er ongeveer zo uit:)
Ik heb wel een paar persoonlijke keuzes gemaakt:
Het middenstuk is bewust laag gehouden omdat tussen de speakers een raam zit wat open kan.
Leuk voor daglicht en frisse lucht:)
En verder heb ik ervoor gekozen beide flanken van vloer tot speaker plateau te voorzien van rack spaces.
Hierin komen summing amps, faders, EQ's, versterkers en dat soort zooi.
Oftewel, het hele concept wordt eigenlijk een mixer en werkblad in één.

Ik it al 'n tijdje te mikken op 'n Crest rack mixer.. maar deesch is met alles aan de onderkant. Dat ou dus betekenen dat ik ook 'n gat in m'n werkblad moet maken. Maar ik heb nie o'n mooi studio meubel maar eerder 'n verotte older met veel blad :D

Ja eigen concept.
Maar het ontwerp is natuurlijk niet echt spannend.
De meeste studiomeubels zien er ongeveer zo uit:)
Ik heb wel een paar persoonlijke keuzes gemaakt:
Het middenstuk is bewust laag gehouden omdat tussen de speakers een raam zit wat open kan.
Leuk voor daglicht en frisse lucht:)
En verder heb ik ervoor gekozen beide flanken van vloer tot speaker plateau te voorzien van rack spaces.
Hierin komen summing amps, faders, EQ's, versterkers en dat soort zooi.
Oftewel, het hele concept wordt eigenlijk een mixer en werkblad in één.

Ligt die boormachine daar wat te niksen? Want ik zie geen schroeven steken :D noppen erin gemept of?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back