Mijn studio annex crib XVII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
synthsforum.jpg

mijn hok . minus de stick/gitaarhoek.....

Erg mooie werkplek Hilltree :okdan:

Ik zie alleen geen mixer....:) En welke Yamaha bak is dat links in beeld, op zijn kant?

edit - ik zie nu dat je dezelfde bureaustoel hebt als ik. Heel erg comfortabel vind ik hem niet, maar ik ben te gierig/lui om een andere te kopen :D

Ah, een waldorfler..

Hilltree aan de Nicolasstack! (ik ontdekte ooit dat de MS2000 perfect bovenop de Philicorda past. :) Ik heb beide instrumenten niet meer, maar ik heb veel plezier beleefd met die twee. Met name de philicorda doorheen de MS2000 jagen: pulse LFO op de VCA om on lekker pulserende corda te krijgen, of MS2000 phaser erop voor het oxygene effect. Lekkerrr)

over studio gesproken,
vandaag weer lekker aan het timmeren geweest aan de nieuwe studio ruimte.
de controlekamer had nog geen zwevend plafond, maar klonk zo op het gehoor wel lekker.
ik met de hele zooi alvast heen om een akoustisch plaatje van de ruimte te maken, maar eerst nog even het plafond erin.
nou, ik hoefte de computer en meetmicro niet eens meer neer te zetten, een perfecte tunnelecho was ontstaan na het aanbrengen van het plafond..............:stupid

terug naar de tekentafel maar.

over enkele weken , als het af is wat Photo´s

:mega:

En m'n nieuwe desk is binnen
hopelijk morgen m'n speakerstands, natuurstenen platen en auralex subdude
En dan wordt het langzaam aan wat :D

Voor mastering mooi m'n complete chain binnen handbereik en omdat alles mooi in een colom zit geen gezeik met kabels, op een enkele verdwaalde USB kabel na.

Vloerstaanders op speakerstands, het is weer eens wat anders. Sowieso is 803's als nearfields gebruiken origineel. :)

Heel veel plezier ermee!

Mijn laaste aanwinst:

laatste aanwinst? Welke van de:

Roland Mc-202, Roland Tr-606, Roland Tr-727, Roland Alesis MMT-8, Waldorf Pulse, Roland Sh-101, Roland PG800, mark of the unicorn, FutureRetro Mobius, lexicon mpx 100,behringer patchbay px3000, Alesis Midiverb IV, Tr-909, Quasimidi PolyMorph, dbx 266xl, gitaar.

of was het de tr-707

Vloerstaanders op speakerstands, het is weer eens wat anders. Sowieso is 803's als nearfields gebruiken origineel. :)

Heel veel plezier ermee!

Over origineel gesproken, gaat Raphie echt 'masteren' op AKG K206 AFC wireless headphones?
Nogal een sprong, vanaf een setup met 'n Phonitor naar zoiets...

Evengoed, ook ik wens je er veel plezier mee!

Hans, is een AKG-701 op een Benchmark HDR, wie zegt uberhaupt dat ik daarop ga masteren?
heb trouwens nooit een Phonitor gehad, wel naar gekeken 2 jaar geleden maar het crosfeed verhaal buiten de box nooit doorgezet, heb nu een crossfeed plugin voor ITB.

Heel veel plezier ermee!
zal dichter bij de mid al nearfield zitten, de stands zijn 30cm hoog waardoor de tweeter en high mid driver op monitor hoogte komen en dus mooi vrij stralen.

als vloerstaander is dat net zo'n 30cm te laag en heb je ook reflecties van desk e.d.

Ja, op 30cm zal de tweeter inderdaad meer op oorhoogte zitten.

Ik vind ("top of the line" modellen) AKG hoofdtelefonen zeker een aanwinst bij het afmixen/masteren. Niet als enige tool, maar naast speakers geven ze zeker een goed ander beeld van je mix. Het kan met name te scherpe stukken hoorbaar maken die op brave speakers onhoorbaar blijven. En als je bas teveel blaast, maakt hij het je ook duidelijk. Ik heb een AKG 501 in de studio als ik het goed onthouden heb. (en mijn monitors staan eigenlijk te hoog maar dat terzijde)

de bijzet tafeltjes waren echt ff een noodoplossing voor afgelopen week. als zo de stands binnen zijn even vogelzand halen om ze te vullen (is al voorgedroogd) en kijken naar goede spikes voor ontkoppeling op de natuurstenen platen (denk dat ik voor soundcare ga) valt nog wel wat winst te behalen t.o.v. de standaard B&W spikes

Raphie, vind je het geen nadeel van dit bureau dat je niet in het midden zit, of houdt je daar rekening mee met het plaatsen van je monitoren?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back