Mijn studio annex crib XVII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Je ziet ook op de foto dat die bovenste plank wat doorbuigt. Maar volgens mij blijft het wel staan zo

een lat van 4 bij3 cm over de hele lengte met de smalle kant aan de onderkant bevestigen ( schroeven van bovenaf door plaat heen boren ?
dan buigt ie niet meer door.

een lat van 4 bij3 cm over de hele lengte met de smalle kant aan de onderkant bevestigen ( schroeven van bovenaf door plaat heen boren ?
dan buigt ie niet meer door.

Dat is min of meer wat ik gedaan heb: latjes aan de onderkant er tegenaan geschroefd... alleen de korte schroeven waren te kort, en de lange gingen er doorheen want die waren te lang ... (zo'n moment waarop je heel hard K#######T :bekdicht: roept ) Het buigt door omdat die latjes dus niet goed vastzitten, maar het is zo ook stevig genoeg ondanks dat het wat doorbuigt. Niet ernstig genoeg om de hele zooi weer los te koppelen en af te bouwen....

En die latjes waren gespleten omdat ik het niet voorgeboord had (gratis tip) :eureka:

Hoe bespeel je nu de juno 60? Door de hoek van de camera lijkt het dat je daar geen ruimte hebt.

Gaat inderdaad via midi, dankzij de Roland MD8. Ik ga binnenkort wel alles omgooien want sommige synths zijn toch wel lastig te bereiken. Voor synths met schuiven is het goed te doen, maar bijvoorbeeld de jx8p is gewoon niet handig zoals 'ie nu 'hangt'. Ik denk dat ik aan de andere muur boven de bandrecorder nog wat synths ga plaatsen. Als 'ie het houd... Nah, dat gaat wel goed komen.

ZO! Alles nu aan de linkerkant gezet, tafeltje gebouwd zodat er twee etages zijn om spullen op te zetten. Kijken of het een verbetering is. En hopen dat het straks niet allemaal in elkaar dondert dankzij mijn beperkte doe het zelf skills. Het scheelt rechts in ieder geval een hoop ruimte (niet op de foto).
Ik kan nu weer mijn stoel draaien zonder de juno te rammen met de achterkant *D (de Juno kwam van rechts!)
De Space echo is ook weer helemaal up and running! :kroon:
De volgende stap is die ouwe versterkers en boxen eindelijk eens vervangen door wat kleiners.

attachment.php

UPDATE: het is al wel inelkaar gedonderd maar niet zo heel erg! Ik denk dat het wel houdt. Je ziet ook op de foto dat die bovenste plank wat doorbuigt. Maar volgens mij blijft het wel staan zo

Ziet er fijn uit!
Je zou onder de plank nog zo'n boekenrails (of 2, of 4 of 40) kunnen schroeven, die zijn relatief sterk maar ook dun. Zo heb ik dat gedaan bij mijn 'meterbrug' waarop de versterker staat. Het buigt nog steeds wat door maar het houd het al jaren goed.

Gaat inderdaad via midi, dankzij de Roland MD8. Ik ga binnenkort wel alles omgooien want sommige synths zijn toch wel lastig te bereiken. Voor synths met schuiven is het goed te doen, maar bijvoorbeeld de jx8p is gewoon niet handig zoals 'ie nu 'hangt'. Ik denk dat ik aan de andere muur boven de bandrecorder nog wat synths ga plaatsen. Als 'ie het houd... Nah, dat gaat wel goed komen.

daar hebbie een pg800 voor bwian;-]

mijn lo-fi sonic basement

mijn lo-fi sonic basement

aangezien ik resoluut kies voor lofi-machines is mijn set-up erg achaïsch, minimaal ... vaak stekkers versteken en kabeltjes veranderen als ik andere synth wil horen ... het is zo amateurisch (met een mixer van 30e met 6 kanalen) gedoe met kabeltjes, maar ik hou wel van dit 'alles in mijn hoofd onthouden' of 'af en toe op een papiertje noteren' werken ... . heel creatief en elke dag van 0 beginnen ... ;)

Attachments

• S7302382.jpg
    S7302382.jpg
    68 KB · Bekeken: 73
  • S7302384.jpg
    S7302384.jpg
    77 KB · Bekeken: 77
  • S7302385.jpg
    S7302385.jpg
    67,3 KB · Bekeken: 76
  • S7302386.jpg
    S7302386.jpg
    60,9 KB · Bekeken: 75
aangezien ik resoluut kies voor lofi-machines is mijn set-up erg achaïsch, minimaal ... vaak stekkers versteken en kabeltjes veranderen als ik andere synth wil horen ... het is zo amateurisch (met een mixer van 30e met 6 kanalen) gedoe met kabeltjes, maar ik hou wel van dit 'alles in mijn hoofd onthouden' of 'af en toe op een papiertje noteren' werken ... . heel creatief en elke dag van 0 beginnen ... ;)

Fijne plek.. lekker cooooool! Is op mijn zolder wel anders nu..

idd temperatuur tussen de 15°C en op hete zomerdagen wel een ruime 18°C.
ach, wat goed is voor wijn zal ook wel goed voor mij zijn

Mijn plekje zal over een maand enkele andere apparaten hebben. Naast de JUNO Gi en de Yamaha HE8 (behoud ik toch maar wel zelf), komt er nog een Moog Little Phatty bij, een Roland RA30 synthmodule en een Boss DS330 synthmodule bij. De Boss BR532 en de Suntec Audio M105FX blijven ook staan.

De yamaha PSS570 en PSS790 mogen weg, de Medeli gaat naar een nicht van me, voor haar kinderen.

Phochos

haha weer een meissie op t forum

veel budget - alike / lofi ...gear diek ook heb gehad mc202 ister nog hehe
sc6 chicka looks chaotic like that!
:engel:

Mijn plekje zal over een maand enkele andere apparaten hebben. Naast de JUNO Gi en de Yamaha HE8 (behoud ik toch maar wel zelf), komt er nog een Moog Little Phatty bij, een Roland RA30 synthmodule en een Boss DS330 synthmodule bij. De Boss BR532 en de Suntec Audio M105FX blijven ook staan.

De yamaha PSS570 en PSS790 mogen weg, de Medeli gaat naar een nicht van me, voor haar kinderen.

Phochos

jaja,

ik geloof er niks van. 8o

Hill z'n buizenpost. Als ie niet aan tafel eet..

Ah zo... dus die pijp spuugt z'n voeding op het rack. Handy wel. Moest ik ook maar eens in de studio maken en wederhelft inlichten dat ik helemaal niet meer in huis kom. Prak die pizza maar door de buis.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back