Mijn studio annex crib XVII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Door breken... geef da jong 'n hamer :D

What's new?

- Lexicon PCM91
- Novation IMPULSE49
- TC electronic BMC-2 terug (wegens handige ADAT aansluiting)
- 2e setje monitoren (Mackie MR5 MK2)
- 2x FURMAN netfilter (3e onderweg)
- bijna alles nu aangesloten met IEC stekkers op minimale lengte
- Verse Win7 install, vanwege alle updates van de afgelopen maanden

ja, maar ik draai nog wel eens aan de ti en de P08 staat zo ook onder handbereik
de ruimtes tussen de fx en comps zijn nodig voor de warmte ontwikkeling / afvoer

Ouwe meuk? nee dat gaat alleen maar stuk en moet je onderhouden
vind m'n PCM91 al vintage genoeg, doe mij maar de "moderne klasssiekers"
Want bij Andromeda's en JUNO 106 vallen stemmen alleen maar uit :D

Zeurpiet.
Je moet wel een beetje werken voor iets gaafs he.
Koop een mooie Gates SA39 ofzo, of een LA2A.
Of een RCA ofzo..
Wedden dat je het gaat vindt?

Ja, ben er erg blij mee, niet alleen de "piano look" maar ook de hammer feel :D

wat ik vooral lekker vind is het "teletubbie" design, lekkere grote knoppen, dat was hetgene dat me altijd bleef tegenstaan met de SL, veels te kleine knoppen. Automap4 stelt nog steeds teleur, nog een hoop template werk aan de winkel aangeazien de default knob assignments echt nergens op slaan

de FURMANs zijn trouwens ook top, zitten 10 IEC inlets op de achterkant en 1 op de voorkant, ik heb er nu 2 en nummer 3 en 4 (voor PA) zijn onderweg, niet alleen kan ik dan in m'n studio de stroom opdelen in 3 groepen, zodat niet de groep er uitknalt als ik alles met 1 schakelaar aanzet (heb nog geen zin gehad om een "trage" zekering automaat in de meterkast te laten zetten.

Tevens geven 3 van deze units de mogelijkheid om gear met trafo's, PC en chain van elkaar te scheiden.
kan dus zometeen met een knop PC en MR5's aanzetten, met nr2 rack rechts bijschakelen en met nr3 eindversterker, subwoofer, BMC2, NEVE inschakelen. dus met ff snel wat kpieren / installeren of luisteren, hoeft niet de hele studio opgestart te worden. De ultra korte IEC M/F kabels zijn echt een uitkomst, trok toch een flinke stapel 1.8m voedingskabels onder en achter het bureau vandaan.

Nu nog wat Techflex met klitteband om alle multikabels in goede banen te leiden en dan is qua kabel management ook alles klaar.

Als laatste heb ik van alle freubels van afgelopen jaar een selectie gemaakt van tracks die ik gezamelijk als 2e album wil uitbrengen. word dus nu zaak om al die projecten op te lijnen, te revoicen en routen naar de nieuwe gear en af te ronden. Ben nu wel klaar, heeft even wat omwegen gekost en er is veel spul gekomen en gegaan. Maar ook een aantal zaken gebleven.

Ja, te veel outboard, meer van hetzelfde , dus wil meer focussen op de bestaande synths (virus ti, P08 en Voyager)

Even wat kiekjes met het zonnetje in huis..8)

Attachments

• IMG_1904.jpg
    IMG_1904.jpg
    84,7 KB · Bekeken: 78
  • IMG_1906.jpg
    IMG_1906.jpg
    75,9 KB · Bekeken: 71
  • IMG_1908.jpg
    IMG_1908.jpg
    61,7 KB · Bekeken: 81
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.