Mijn studio annex crib XVII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Brengt Mike nog wel dingen uit?
Toch alweer paar jaar geleden dat die man iets uitgebracht heeft

En nog is zn studio groot

@fles (met epeleptie avatar :P) Tubelar bells. De track die Virgin (records) groot gemaakt heeft

Afrogast zat laatst aan tafel bij Irene en Carlo.. weet niet hoe dat programma heet. Volgens mij was het ook FL.

Ergens vind ik het een beetje lam om te zeggen maar als men naar "bekende artiesten" kijkt, zie je toch dat ze vaak een minimale setup hebben, hieruit zou je toch wel "kunnen" concluderen dat het redelijk klopt.

Bullshit natuurlijk. Er zijn genoeg artists met een gigantische studio.

Het verschilt per persoon, ik heb 5 synths maar met 3 meer zou ik niet minder productief zijn. Met 3 minder waarschijnlijk wel.

Bullshit natuurlijk. Er zijn genoeg artists met een gigantische studio.

Het verschilt per persoon, ik heb 5 synths maar met 3 meer zou ik niet minder productief zijn. Met 3 minder waarschijnlijk wel.

Jaja, als je echt een insider was zou je weten dat veel artiesten, en dan voornamelijk US based artiesten, niet eens een studio aan huis hebben maar die gewoon huren (incl instrumenten) en bovendien wordt het wel steeds allemaal kleiner en compacter dmv de digitale technieken. Maar goed, ik denk dat je het gewoon niet wilt begrijpen omdat je een beetje dwars bent en jezelf graag voorliegt met allerlei zelfverzonnen verhaaltjes.

Voorderest intereseert het me weinig hoeveel synths je hebt en wat je ermee doet, alsof dat WEL een graadmeter is haha.

Ik zie juist dat veel pro's weer terug gaan naar meer hardware dingen.
Als ze dan al bezig zijn in een grote studio, dan worden er veel verschillende synth gehuurd. Dan sequenced hij het misschien uit zn laptopje, maar 99 procent van de sounds komen dan uit die keys.

En als je bijv kijkt naar Deadmau5, die is alleen maar groter en groter gegaan.
BT heeft ook weer een grote studio (nadat zn hele setup gestolen was).

Als je Timbaland zn studio ziet. Die staat ook vol met synths.
Niet alles word tegelijkertijd gebruikt. Maar ze zijn wel beschikbaar (het zij opgeborgen in een kast, maar ze zijn er wel :) )

Zo kan ik wel tijdje doorgaan.

PS iemand van jullie welleens in Avatar studios geweest? Wat een dope studio is dat. Heerlijke vibe.

Mijn overgebleven hardware.

Phochos

Attachments

• 666_500_csupload_42840744.jpg
    666_500_csupload_42840744.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 81
  • 666_500_csupload_42840809.jpg
    666_500_csupload_42840809.jpg
    65 KB · Bekeken: 84
Jaja, als je echt een insider was zou je weten dat veel artiesten, en dan voornamelijk US based artiesten, niet eens een studio aan huis hebben maar die gewoon huren (incl instrumenten) en bovendien wordt het wel steeds allemaal kleiner en compacter dmv de digitale technieken. Maar goed, ik denk dat je het gewoon niet wilt begrijpen omdat je een beetje dwars bent en jezelf graag voorliegt met allerlei zelfverzonnen verhaaltjes.

Voorderest intereseert het me weinig hoeveel synths je hebt en wat je ermee doet, alsof dat WEL een graadmeter is haha.

Wow hier heeft iemand al 5 jaar niet geneukt!

hahaha! Want jij bent natuurlijk de "insider" hier. En ja, natuurlijk ben ik gek op mezelf voor liegen - en ja, dwars is my middle name. Verder interesseert mij jouw belachelijke onzin meningen ook niet (ha ha). Maar aan de andere reacties te zien ben jij toch in de minderheid denk ik. Ga jij maar lekker "hangen" met je US based artiesten vrienden, en laat de grote mensen verder met rust als ze converseren. :doei:

Hmm als ik kijk wanneer ik het meest productief was, was dat met fruityloops toen ik nog wat jonger was en geen enkele hardware had. Hoe meer hardware ik kreeg hoe minder productiever ik werd en des te meer tijd ik over kreeg om te zoeken naar welke hardware ik dan weer zogenaamd nodig had. Dat ging ik dan weer kopen en begon het vicieuze cirkeltje weer opnieuw. Ik tramp er nu ik denk gemiddeld 2 of 3 tracks per jaar uit en dan is dat veel, maar ik denk dat ik nu ook begin te beseffen dat ik de hobby verzamelen misschien wel mooier vind dan de hobby muziek maken :D

Maar moet er wel bij zeggen dat ik in die periode dagelijks van s'ochtends vroeg tot savonds bedtijd blowde en dat domme geblow me ook aan mijn gearfetish heeft geholpen, misschien wel een goede eigenschap van dat blowen want anders was al het geld aan de wiet op gegaan :D.
Sinds ik gestopt ben met blowen (5 jaar geleden) maak ik eigenlijk helaas ook bijna geen muziek meer en koop ik ook geen gear meer. Enige verslaving die nog over is gebleven is synthforum te vaak checken, als ik die tijd nu eens stak in muziek maken he.

Niel: kan het me goed voorstellen, ben zelf ook erg blij met alleen nog in the box werken. Ben ook stukken productiever geworden :)

Wat ik me wel afvraag: krijgen we nog eens wat nieuw werk van je te horen? Ben wel benieuwd naar wat je nu met Reason maakt :okdan:

Bericht door een moderator:
Zo.. bezempje..... en plaatjes dan maar?

Kijk, meer rack spul. Heb 'n Roland U220 gekregen. Nu nog uitvogelen hoe je dat ding gebruikt...

Laatst gewijzigd:
Ik heb meer synths! :D ;)

Maar DAMN wat een topcollectie. Jummie! Gebruik je de PC voor digitaal/samplebased werk, gebruik je dat uberhaupt niet, en zoneen mis je dat tussen al dat analoog geweld?

thx!
Op de pc(eigenlijk mac) draait Logic en Pro Tools. En sinds kort Live. Dus eigenlijk het beste van twee werelden voor mij. Overigens krijg ik steeds meer interesse in analoge compressors en dergelijke. Dus dat gedeelte trek ik nu ook beetje bij beetje " out the box'.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back