Waldorf Pulse?!

Alexandre

Synthesized Fool
Ik heb al veel goeds gehoord over de Waldorf Pulse, maar wat ik me nu afvraag is: bestaat er tegenwoordig een nieuwer Waldorftoestel dat dezelfde soort geluiden als de Pulse kan maken? liefst polyfoon, want de Pulse is monofoon hé en ook al wat ouder ondertussen...
graag wat respons hierop

greeetzzzzz AlexT

Attachments

• microq_rack.jpg
    microq_rack.jpg
    13,7 KB · Bekeken: 86
Ja sorry hoor, een Pulse en een MicroQ vergelijken slaat als een vlag op een modderschuit.

De Pulse is analoog en monofoon. De MicroQ is VA, heeft 12 (light), 25 of 75 (Omega) stemmen en is multitimbraal. Los nog even van functies als de sequencer-arpeggio in de MQ (net als op de AN1x bijvoorbeeld).

De Pulse is een hele vette, zwaar ondergewaardeerde bak. Ik heb ze inmiddels meerdere keren voor 225-275 euro van eigenaar zien wisselen, en daar koop je niets vergelijkbaars (analoogs) voor, en zeker niet met dit geluid en uitstekende MIDI-implementatie.

Als je voor een Pulse Plus gaat, dan krijg je er ook nog MIDI->CV converting bij. De + klinkt wel net iets minder rauw, maar is desondanks een hele vette bak.

Ik heb ze alle3 veel gebruikt, dus ik lul niet uit folders.

't Ja, de Pulse is analoog en veel analoge synths worden er niet gemaakt, meestal is het VA wat je tegen zal komen. Maar de Q+ met z'n analoge filters is misschien wel wat?

Ik denk bij een moderne analoge en polyfone synth vooral aan de Alesis Andromeda. Veel keuze is er niet overigens.

Pulse is een goed ding en niet te vergelijken met de micro Q.

Waar komt de info vandaan dat een plus versie minder klinkt ? Ik ken ze namelijk alle bij.:maffia:

Ik heb ze naast elkaar gebruikt met dezelfde geluiden. Er zitten geloof ik wat nieuwe functies in de +, maar dat weet ik niet zeker. Feit is, dat ik de + ietwat gepolijster vond klinken zegmaar. Dat wil niet zeggen dat ie minder klinkt, nee, ik zou eerder zeggen, ietwat anders. Het is een klein beetje de eerste SID vergelijken met het latere model... Anders, niet minder.

Trouwens, de Andromeda is wel even een ander klasse hoor. De Pulse is 'maar' een simpele goed klinkende monosynth. De A6 is een multi-timbrale analoge supersynth. Een instant klassieker met een wel heeeeel mooi (is dus niet moe, dikke vette edit, blind typen lukt nog steeds niet...) geluid.. Maar das mijn mening.

Laatst gewijzigd:
Zo ver ik weet heeft de plus geen andere functies enigste is dat op de front plaat een klein ding in de text veranderd is er staat bij de plus bij GBL Select value en bij de kale versie staat er iets anders.

Nieuw was het prijs verschil tussen plus versie en de gewone een behoorlijk groot verschil.

( Bij thomann.de verkopen ze hem al een tijdje niet meer maar meschien nemen ze hem nog wel op nieuw in productie)
Hier zit ook een waldorf display in :) http://www.sequencer.de/neuron/resonator.jpg

Laatst gewijzigd:
Zover ik weet wel http://www.vintagesynth.org/
On the Pulse Plus model, there is a built-in MIDI to CV converter with CV/Gate input and output for communicating with your old analog gear. All parameter changes are sent and received as MIDI controller messages. There are up to 16 modulation sources, 4 routable modulation units with adjustable source, amount and destination parameters, 6 knobs and 4 buttons for convenient editing. This and a lot more puts the Waldorf Pulse a class of its own. It is used by Hardfloor, 808 State, Nine Inch Nails, Moby and Bushflange.

Hoe klinkt zo'n Pulse eigenlijk? Niemand wat mp3'tjes. De meeste mensen vinden het precies wel een leuk bakje, hoewel anderen dan weer benadrukken dat hij toch apart/anders klinkt. Kan je hem qua klank karakter bv. vergelijken met een Moog Prodigy, Oberheim Matrix of eerder Spectral Audio Brol?

Hiero!

Deze track is in het kader van de monosynth draad/contest. Gemaakt door mijn makker Jelle solely op zijn Pulse... Ik heb 'm hier gepost omdat hij in een andere realiteit leeft 8o)

Back