TB 303 midi inbouwen

mjah, mijn 202 heeft die cv gate mod en dan loopt ie als een tiet...

Ik heb al een paar jaar een TB303 die ik te weinig gebruik.
Hij hangt nu via Din sync en een Doepfer Maussi aan mijn systeem.
Maar programeren is een klote karwei waar ik vaak weinig zin in heb.

Ik heb gezien dat er diverse kits en manieren zijn om de TB van MIDI te voorzien.
Wie heeft er zelf ervaring mee en/of kan een bepaalde kit aanrade of afraden?

MIDIBass 303 Mark II ik heb er ook een in mijn 303 laten zetten.
Mooie kit voor weinig geld.

Heb in het verre verleden nog een Will Systems MAB-303 gehad, en dat is toch de enige cloon die zich met het orgineel (qua klank dan) kan meten.

Ik heb ooit een gekloond schaap gehad, Dolly, ze voelde toch niet helemaal als het origineel.

Als je midi gaat bouwen op een tb help je eigenlijk het hele karakter van de tb om zeep. De interne sequencer van de tb geeft juist dat karakter wat de 303 een 303 maakt. En zo moeilijk is programmeren in de tb toch niet?
Midi to sync kastje werkt wat mij betreft prima.

Doe die 303 een lol en volg Rvooh z'n advies op.

Doe je mij ook meteen een plezier, en stiekem zelfs jezelf ;)

oftewel: laat die 303 nou zoals die is jo, ik bedoel, er zijn er al zo weinig van en dan ga jij er gaten in boren omdat je de sequencer niet trekt. Daar kan die arme 303 toch niks aan doen ;{ Koop een mooie x0xb0x met de juiste onderdeeltjes erin en bewaar die 303 zoals die is als het even kan.

Inlezen in de materie helpt ooit alvorens te antwoorden.....
De midikit van Colin Fraser zorgt er oa voor dat je hem via midi kunt aansturen als module, maar ook kunt syncen aan midi, je kunt de interne sequencer van de 303 gebruiken voor andere apparaten terwijl de interne klankbron van de 303 tegelijkertijd aan word gestuurd door een andere sequencer.
Noten die je op de TB geprogrameerd hebt worden mooi via de midiout verstuurd dus je kunt ze recorden, saven, whatever.
Je kunt natuurlijk ook gewoon oldskool de zaak aan de syncpoort syncen zoals orgineel zodat de beroemde tb "magic" niet verloren gaat, dus je hebt met deze kit the best of both worlds.
Sentimenteel gedoe dat alles orgineel moet blijven aan vintage spreekt mij totaal niet aan, boeiuh
Twee stereo minijacks aan de achterkant storen mij in het geheel niet.....ik heb op veel van mijn vintage synths bruikbare mods, helemaal goed !

Als je midi gaat bouwen op een tb help je eigenlijk het hele karakter van de tb om zeep. De interne sequencer van de tb geeft juist dat karakter wat de 303 een 303 maakt. En zo moeilijk is programmeren in de tb toch niet?
Midi to sync kastje werkt wat mij betreft prima.

De sequentix kit is zo ontworpen dat de 303 weer terug kan in orginele staat. Het is een geweldige kit.

elke kit kan verwijderd worden zodat je 303 terug in originele staat is.

de sequentix is wel de moeilijkste om te installeren en te verwijderen, dus snap niet echt dat je kan zeggen dat het "zo ontworpen is"

goeie beslissing en xoxbox is vergelijkbaar met het bedrag van de de midi kit met inbouw, nouja 100 euro meer dan. :)

Back