Goedkoopste oplossing Pads triggeren Kontakt

Dat is een rechthoekige "bak" met 8 slagvakken. en bij sommige kan je nog extra pads aansluiten en eventueel een hihat controller en een bassdrum controller op aansluiten.

Alesis D4

Alesis D4

Je kunt voor 50 à 75 euro een oude Alesis D4 module kopen, een module met (inmiddels retro) drumklanken en 12 triggeringangen waarop je drumpads op kunt aansluiten. In plaats van een kant en klare pad, kun je ook een piezo-elementje van een euro erop aansluiten, die je vervolgens op/onder iets monteert dat je als slag-oppervlak gebruikt.

Op de D4 kunt je met verschillende parameters de gevoeligheid e.d. instellen zodat de elektrische puls die het piezo-element afgeeft als hij een 'tik' krijgt, naar wens vertaald wordt naar een midi-signaal.

Of je koopt een Yamaha DD50 ofzoiets. Heb je alles in een keer.
Ik heb verschillende piezo elementjes gebruikt op hout met verschillend soort rubber maar ik heb liever een goede pad. Geen gezeik en gezeur.

Of kijk naar een Roland SPD-11 of 8. Zijn redelijk oud maar ze doen het goed (degene die ik de afgelopen jaren onder handen heb gehad). Max 175 bieden als je ze tegenkomt.

succes

Ik heb depeche mode drum geluiden gesampled in kontakt, nu vroeg ik me af, is er ook een goedkope oplossing (met bijv 2 a 3 pads) dat onze drummer NI kontakt kan triggeren als hij op de pads slaat.

Kan ik zo bijv, ook 3 pads bij mijn trixer kopen --> doorlinken naar kontakt?

Depeche Mode drum processing met Ableton Live
http://www.ableton.com/pages/artists/depeche_mode

Ik begrijp wel wat je bedoeld...

De oude depeche mode (vanaf 1981) was echte synthpop... Toen kwam de ietwat meer donkere en melancholische periode die begon met het album Black Celebration en doorging tot aan Violator.
Vervolgens kwam de invloed van "rock" (Songs of Faith and Devotion). Hierbij tevens het keerpunt van hun carriere nadat ze helemaal gesloopt waren door de Devotional Tour.
Ultra was meer experimenteel en elektronisch van karakter. En vanuit hier zien we exciter, playing the angel en sounds of universe.

Ik ben zelf meer van de periode black celebration <---> Ultra

Alhoewel playing the angel ook echt super was. Vind eigenlijk enkel exciter en universe de mindere albums.

Ik begrijp wel wat je bedoeld...

De oude depeche mode (vanaf 1981) was echte synthpop... Toen kwam de ietwat meer donkere en melancholische periode die begon met het album Black Celebration en doorging tot aan Violator.
Vervolgens kwam de invloed van "rock" (Songs of Faith and Devotion). Hierbij tevens het keerpunt van hun carriere nadat ze helemaal gesloopt waren door de Devotional Tour.
Ultra was meer experimenteel en elektronisch van karakter. En vanuit hier zien we exciter, playing the angel en sounds of universe.

Ik ben zelf meer van de periode black celebration <---> Ultra

Alhoewel playing the angel ook echt super was. Vind eigenlijk enkel exciter en universe de mindere albums.

Ik luister alleen de albums die voor violator kwamen (met uitzondering van enjoy the silence, dat vind ik nog wel een leuk nummer).
Black celebration vind ik ook een leuk album. Maar die rock kant van hun die ze in de jaren 90 kregen is niet echt mijn smaak.

Back