KRK 7000B gebruikerservaringen..

Dollkraut

Stamgast
Ik kan een setje hiervan kopen van een uiterst sympathiek forumlid overigens. Ik heb ze onderhand al beluisterd en ben van plan dit nog een keer te doen maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat reacties van andere gebruikers op dit type in de 'oude' KRK range.. Zoals:

-Welke amp.
-Evt kwaliteitsverlies door connectie speakers door schroefdraad aan de achterkant of op een andere manier.
-Zichtbare lijmranden om de conus -> invloed op de weergave?
-TE closefield...?

Muchos bedankt alvast.

Met de 7000B heb ik geen ervaring, wel met de 9000B, daar stond een setje van in mijn stageplek.
Persoonlijk vond ik het vreselijke speakers om op te mixen (in tegenstelling tot de nieuwere KRK's).
Het spectrum voelde niet natuurlijk, het hoog was muf en totaal ongedefinieerd. Ik had het idee dat de tweeters niet helemaal 100% meer waren, dat kan natuurlijk.

Vermogen hadden ze wel en weinig vervorming op hogere volumes.
Ze zaten aangesloten op een 700W versterker van hoogwaardige kwaliteit, weet ff niet meer welk merk.

Maar ik mixte er helemaal niet fijn op, merendeel van de mixen daar deed ik op de NS10m's en het laag controleerde ik op de KRK's.

Hmm.. Ik heb nu onderhand veel meningen en discussies gevolgd over dit type maar dan staat jouw verhaal hier vrij haaks op..

En ik weet ook niet of het zo'n goed idee is om deze range van KRK te gaan vergelijken met hun recentere modellen....

Ieder oor/muziekstijl/studioruimte/persoon vraagt wat anders van hun monitoring. Ik gebruik zelf ook de nieuwere range van KRK maar wat er op me afkwam toen ik de 7000B's beluisterde was een middengebied en accuratie van jewelste.. Wat inderdaad de NS10's ook hebben.

Hmm.. Ik heb nu onderhand veel meningen en discussies gevolgd over dit type maar dan staat jouw verhaal hier vrij haaks op..

Ja, waarschijnlijk waren die 9000B's ook compleet gaar gespeeld. Maar het viel mij vooral op dat ze zo "indirect" klonken. Iets wat veel HiFi speakers ook hebben. Het geluid is er wel, alleen het zweeft ergens een beetje in de rondte. Moeilijk uit te leggen maar you get the point...

En ik weet ook niet of het zo'n goed idee is om deze range van KRK te gaan vergelijken met hun recentere modellen....

Ieder oor/muziekstijl/studioruimte/persoon vraagt wat anders van hun monitoring. Ik gebruik zelf ook de nieuwere range van KRK maar wat er op me afkwam toen ik de 7000B's beluisterde was een middengebied en accuratie van jewelste.. Wat inderdaad de NS10's ook hebben.

wat is je vraag dan als je ze helemaal te gek vind klinken. je mening heb je al klaar als iemand zijn mening geeft. je weet wat deze gebreken zijn, daar kan je op inspelen. je kan evalueren door de minpunten te controleren met ander in dat gebied waar je wel vertrouwen in hebt.

Gebruikerservaringen, meer informatie over de speakers waar ik nog niet van op de hoogte ben. Ik snap je punt hoor, maar het is ook niet dat ik de mening niet op prijs stel integendeel, begrijp me niet verkeerd.
Maar de genoemde minpunten heb ik dus gecontroleerd en omdat deze zo haaks staan op mijn eigen bevinden vond ik het hooguit opvallend, vandaar.

In hoeverre kan het gebruik van een versterker bij dit soort opstellingen waar precisie en hoogwaardige weergave uiterst belangrijk is, de geluidskwaliteit benadelen?

hij zegt ook dat hij deze monitors niet heeft.

Back