sinds een paar dagen merk ik dat de geluiden van mijn juno 106 veranderen van instelling terwijl ik de sliders niet aanraak
het geluid klinkt dan alsof de filter instellingen zijn veranderd
het geluid klinkt dan dun en resonance-achtig
als ik de slider van de resonance helemaal omlaag zet blijf je toch wat resonance horen
als ik daarna weer op de bank/patch knop druk is het geluid weer zoals ik hem geprogrammeerd heb
het is mij opgevallen dat als ik bv patch 11(het maakt trouwens niet uit welke patch) heb gekozen
je eerst 11 in het display ziet en even later zie je1.1.(twee puntjes) dan is ook het geluid dus veranderd
terwijl ik niet aan de sliders heb gezeten
ik heb een aantal tests gedaan(voice,osc en filter)
de 6 stemmen doen het ,de osc ook en met de filter test merk ik ook niets
het kan ook zijn dat het mij niet opvalt want die filter test vind ik lastig om te beoordelen of het daar aan ligt
in mijn juno zitten 6 nieuwe stemmen(heb ik gecontroleerd) maar dat zegt mischien ook niet alles
heeft iemand mischien een idee?
mvg
martin h
het geluid klinkt dan alsof de filter instellingen zijn veranderd
het geluid klinkt dan dun en resonance-achtig
als ik de slider van de resonance helemaal omlaag zet blijf je toch wat resonance horen
als ik daarna weer op de bank/patch knop druk is het geluid weer zoals ik hem geprogrammeerd heb
het is mij opgevallen dat als ik bv patch 11(het maakt trouwens niet uit welke patch) heb gekozen
je eerst 11 in het display ziet en even later zie je1.1.(twee puntjes) dan is ook het geluid dus veranderd
terwijl ik niet aan de sliders heb gezeten
ik heb een aantal tests gedaan(voice,osc en filter)
de 6 stemmen doen het ,de osc ook en met de filter test merk ik ook niets
het kan ook zijn dat het mij niet opvalt want die filter test vind ik lastig om te beoordelen of het daar aan ligt
in mijn juno zitten 6 nieuwe stemmen(heb ik gecontroleerd) maar dat zegt mischien ook niet alles
heeft iemand mischien een idee?
mvg
martin h
.) Ik zou hem vervangen door een batterijhoudertje waar een gewone soldeerloze CR2032 in kan. Nooit meer solderen om de batterij te vervangen. En dat past gewoon perfect op de print dus geen rare dingen met draadjes en houders aan het andere eind van de synth plaatsen. Als ie onder de 3.0 volt zit zou ik hem vervangen.