Virus TI2 probleem

izzymeusen

Nieuwkomer
Dag allemaal,

Momenteel zit ik met een vaag probleem met m'n Virus en de oplossing is ook al niet naar voren gekomen dmv het op en neer mailen met de service van Access.

Wanneer ik de Virus wil opstarten doet hij het of niet (wel uitslaan van signaal) of het blijft hangen op de noot die ik inspeel.

Wanneer ik 'm dan uitschakel en weer inschakel met de exit toets ingedrukt doet hij het na opstarten wel weer een moment waarna hij weer in dezelfde problemen vervalt.

Nu heb ik me laten vertellen dat dit eventueel kan komen omdat ik een motu 828 (MK1) gebruik zonder pci card. De usb aansluiting van de Virus zit dus niet op een hub, maar gewoon direct in m'n pc.

Ik gebruik Cubase 5.5.2, Windows 7 64 bit en heb de laatste beta versie van de virus geïnstalleerd.

Ik kom er even niet meer uit en hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen.

Alvast bedankt.

Grtz Izzy.

Wellicht heb je het volgende al geprobeerd?

De Virus TI2 volledig isoleren. Ik bedoel hiermee dat je alle kabels verwijderd en enkel de stroom aansluit en hoofdelefoon (of audiokabels naar je versterker/mixer) en dan tracht om de Virus TI2 te starten. Als hij dan normaal start dan weet je dat de oorzaak te zoeken is in jouw MIDI-opstelling. (ook de USB-aansluiting even losmaken alsook aangesloten pedalen)

Als je ook dan nog steeds dezelfde problemen hebt, loont het misschien de moeite om hem te resetten naar de fabrieksinstellingen en/of de firmware opnieuw te installeren.

Hopelijk helpt dit jou verder en kan je spoedig weer aan de slag.

Access Virus probleem

Access Virus probleem

Ik heb zelf een 828 mk2, i5 en even de virus te leen (eventueel dat ik hem overneem).
Een en al problemen. Ene usb poort werkt wel, de ander niet, ene kabel wel andere niet, vindt hij hem bij virus control centre niet, dan wel, doet hij het en dan alle geluiden zwaar distorted.
Na veel gelezen op internet bleef er voor mij 1 mogelijkheid over: USB PCI kaart.
En ja hoor, alles doet het prima:D

Enige probleem waar ik tegenaan loop:
Als ik in een bestaand project de virus wil laden dan krijg ik het o zo fijne blauwe scherm met fysical mem dump. Wellicht dat dit komt door de diverse geluidskaarten? Onboard, motu en de virus usb asio driver.

Succes, en als iemand nog een oplossing weet voor mijn enige probleem met de Virus....

Dedicated USB poort gebruiken? Hadden we al eens telefonisch besproken geloof ik, maar dat was bij mij het grote probleem

Virus

Virus

Ik heb dit probleem ook gehad in de periode dat ik een virus en motu 828 mk 2 gekoppeld had ! Had de virus van de motu losgekoppeld en deze als stand alone aangesloten op de pc. Dit werke perfect en heb nooit geen problemen meer gehad met de virus, een trouw beestje !

Back