Hulp gevraagt met kicks uit Airbase 99

rasz

Ouwe rot
Hoi ik heb wat hulp nodig.
Hoe krijg ik de kicks uit mijn jomox Airbase 99 een mix net zo hard aan het blazen als wanneer ik er gewoon mee speel.
Droog vind ik ze het lekkerste maar in de mix lijken ze toch niet zo goed over te komen.
Voorbeeldje

http://soundcloud.com/rasz/xxx

Kan me nog herinneren toen ik de airbase had dat ik daar ook een beetje mee zat.. het keek ontzettend nauw.

Wat ik toen deed was spelen met de pitch-envelope vs basis pitch van de kick.

Als je de pitch-envelope opkrikt krijg je meer punch, maar wordt de 'toon' hoger.
Dat compenseer je weer door de basis pitch inherent te verlagen.

Wat ook nog kan is dat je een vlokje "noise" toevoegt of, als dat al aan staat, dat je die iets versterkt.. zo'n tikje in je kick. Mss dat-ie dan beter doorkomt, kan net dat verschil maken.

Mss heb je er wat aan.

Over die Transient Designer.. is dat nu iets wat je écht niet zelf kan creëeren met wat slimme trucs met een (of meerdere) compressor?? (of losse envelopes en een VCA in 'een' modulair setup)

Zat bijv te denken om een track die ik wil compressen, te kopieren naar een nieuwe track (onhoorbaar) > die licht verschuiven in tijd vooruit of achteruit (10 /20 ms bijv) > en die dan naar de sidechain-input te sturen. Kan je op die manier niet een zelfde effect bereiken?? (Of envelope follower + VCA)

*edit*

Ok, de transient designer is idd wel apart ja.. gaat niet zomaar lukken :)

Tsja, om nu voor 1 kick die wat punch nodig heeft gelijk een TSD erbij te pakken lijkt me wat overdreven als er nog genoeg aan shaping gedaan kan worden op 'conventionele' manieren. de TSD is ook best prijzig zie ik.

Laatst gewijzigd:
Heb hier ook een Airbase maar kan hem nog niet gebruiken omdat mijn Mackie tafel nu een maand of 3 kapot is, en heb de Airbase aangeschaft terwijl deze kapot was.

Als het meezit dan heb ik volgend weekend de voeding van de Mackie terug. Dan nog even een remix afwerken, en daarna tijd voor Airbase en misschien wat tips.:D

Side chain heb ik al geprobeerd dan hoor je gewoon beter hoe die kick slap is
De noise in de kick is er een die ik vaak gebruik die tick vind ik zelf juist wel goed. Het gaat meer meer om de volheid er van. Ik krijg vaak commentaar dat je de kick niet goed kan voelen, Zelfs nadat ik hem gecompressed heb.
Wat ik dan vaak doe is er een andere kick onder layeren, Maar ik zou toch geloven dat deze kick droog al best veel body moet hebben.

De envelope op de pitch ga ik zeker ook eens proberen. Dit kan toch met de lfo als het goed is...?
Zou je dit probleem ook hebben met een mbase 11...?

Ik vind namelijk de toon en sound van de jomox zelf erg fijn, alleen waar is die body...?

Ik heb een tijd lang een AiRBase gehad maar had vaak moeite om de bassdrum lekker in mix te krijgen. Ik vond hem toch altijd wat 'ielig' klinken. Een TR-909 klinkt bijvoorbeeld al veel voller en is makkelijker in de mix te plaatsen.
Als ik zo je voorbeeld hoor, zou ik juist in het laag de bassdrum extra boosten (onder de 100 Hz), zodat je wat meer die 808-achtige boom krijgt.

Back