SC-aware Reverbs/Delays

relexted

-------------------------
Niet te googlen dit. Lijkt me handig voor iedereen.

Gebruik zelf Ableton dus heb (nog) niets aan VST3. Zit te overwegen Cubase aan te schaffen.

Zijn er VST2 plugins, reverb/delay/phaser/etc. die een SC optie hebben?
Comp/gate is bekend.

Tis niet heel noodzakelijk, want kan natuurlijk ook met een comp/gate het effect ducken,
alleen me CPU!! =(

Laatst gewijzigd:
Niemand?

edit: Zelfs niet van; take a look @ Reaper? of misschien dat KVR dit inmiddels in z'n zoek functie heeft zitten?

Laatst gewijzigd:
Hoi relaxted

Ik ken geen plugins ven het type die je noemt met sc
mijn vraag is wat wil je doen, en wat wil je er mee berijken??

als je zoals ik vaak doe de reverb mee wilt laten pompen(of off beat wilt laten gaan)
kan die heel simpel door het volume van het kanaal waar de verb op staat te open en dicht te laten gaan

voorbeeld: op kanaal 1 staat de synth en op kanaal 2 de verb
je linkt kanaal 1 aan kanaal 2 en laat aleen het volume van kanaal twee open en dicht gaan

ik doe dit ook altijd in fruityloops, dit in een combinatie met een peak controlller
dit vraagt nauwlijk cpu kracht,

er is ook een simple sc compressor gratis te downloaden nou weet ik zo snel even niet meer waar :S
die vraagt ook bijna geen cpu kracht

aangezien je ablenton gebruikt lijkt mij een automation clip het handigst
Groetjes Gijs:doei:

Automation gebruik ik voornamelijk voor synth edits, alleen dit is vóór het afmix process.
En reverb en delay en filters waar nodig zet ik automation op. Op de fader van het kanaal of het effect zelf. Dit voor transitie. Maar is echt het laatste stadium. Als alles al klopt. En ducken doe ikzelf toch vaak tijdens me loop al.
Mijn automation gaat altijd geleidelijk aan. Van bv bar 1 naar bar 2 een rechte, schuine lijn te trekken.

Wat jij bedoeld met open en dicht, dat doe ik toch liever met een gate of compressor..
Nu is het met VST3 mogelijk om ook reverbs en delays (any fx) te ducken in het effect zelf. Dat een trigger naar dit effect toe, het effect duckt. Dan kun je ook nog met de trigger spelen en hele leuke resultaten behalen.

Ducken heb ik het over.. En niet gewoon open en dicht. Kan wel ook een leuk effect geven. Maar voor extra dynamiek, om treshold, release en attack lekker af te stellen, dit gaat niet met een fader. VST3 weet ik niet of dit kan maar iig met de trigger input (send bijstellen.) Dus wel pielen dan als je dat met automation wil gaan doen. Niet leuk :engel:

Vroeg me af of er VST2 plugins zijn die sidechain ondersteunen. Maar kan er niets over vinden, dus zal wel niet.
Het is tijd om over te stappen op een andere DAW (denk toch maar een MAC met Logic) zolang Ableton VST3 niet ondersteund.. Of in ableton op het te ducken effect een gate/comp te zetten. Waar het effect ook staat. (kanaal, via return?

Maar thnx voor de reactie en het meedenken! Zie ik nog iets anders over het hoofd?

Laatst gewijzigd:
Denk dat je het weet, maar je kunt elke bron van geluid (bv. een kick) zenden naar een kanaal waarvoor je een bepaald iets wil toepassen, zoals sidechain.

Kick (channel 1/2) > lead (channel 3/4.. wel even instellen dat je 3/4 wil gebruiken) .. compressor op het kanaal van de lead.. en dan kun je via daar de sidechain regelen.

Denk dat je het weet, maar je kunt elke bron van geluid (bv. een kick) zenden naar een kanaal waarvoor je een bepaald iets wil toepassen, zoals sidechain.

Kick (channel 1/2) > lead (channel 3/4.. wel even instellen dat je 3/4 wil gebruiken) .. compressor op het kanaal van de lead.. en dan kun je via daar de sidechain regelen.

Pcies.. Ben ik inmiddels een paar dagen over uit dankzij jou !! :halleluja

Alleen hoopte dus wat verder te kunnen gaan met andere fx hiermee.
En VST3 word niet ondersteund in Ableton. =(

Dus dan toch maar aan de gatejes en compressors... Wel jammer want dat betekent dat ik hiervoor abletonFX moet gaan gebruiken in plaats van "echte" plugins. ivm CPU

Denk dat ik op dit moment teveel vraag van Live. Of dat ik word beperkt :P

Ableton zal waarschijnlijk hun andere FX ook SC-aware maken, inplaats van alleen de filter, compressor en gate. Maar ik kan niet wachten op hun update. En alsnog hoop ik dan VST3 geimplementeert te zien. Hier doen ze helaas geen uitlatingen over... Dus Logic word mijn nieuwe vriendinnetje :P

Hier zit gewoon standaard in de wrapper een key-input.

Laatst gewijzigd:
INFO op me eigen vraag.. En bedankt allemaal.

De PSP85 is VST2.4 en SC-aware, heeft dus key-input!!

zijn de producersgeheimen hierop van toepassing? :r

Iemand bekend met een andere?

Laatst gewijzigd:
Met Max4Live kan je alles sidechainen naar welke parameter je ook maar wil, hier bestaan kant-en-klare patches voor. Dus je gebruikt een envelope follower, die je om het even welke parameter van om het even welke plug-in op om het even welke kanaal kan toepassen. Reuze handig, en je moet hiervoor ook geen extra kanalen of exotische routings in Live gaan toepassen.

http://www.maxforlive.com/library/device.php?id=251

Mijn speurtocht werpt vruchten af. Gewoon iedere plugin uitproberen dan maar he..

Dus VST2 plugins met routings mogelijkheden anders dan comps en gates;

- PSP 85
- Antares AVOX Bundle
- Crysonic Sindov2. (Stereoexpander)
- U-He Uhbik bundle !! :walker:

Grtz, Lex

Anyone else?

edit: Wat MAx4live betreft, ik kom niet in die mindset, vind t verschrikkelijk.... sorry.

Laatst gewijzigd:
Back