Automation gebruik ik voornamelijk voor synth edits, alleen dit is vóór het afmix process.
En reverb en delay en filters waar nodig zet ik automation op. Op de fader van het kanaal of het effect zelf. Dit voor transitie. Maar is echt het laatste stadium. Als alles al klopt. En ducken doe ikzelf toch vaak tijdens me loop al.
Mijn automation gaat altijd geleidelijk aan. Van bv bar 1 naar bar 2 een rechte, schuine lijn te trekken.
Wat jij bedoeld met open en dicht, dat doe ik toch liever met een gate of compressor..
Nu is het met VST3 mogelijk om ook reverbs en delays (any fx) te ducken in het effect zelf. Dat een trigger naar dit effect toe, het effect duckt. Dan kun je ook nog met de trigger spelen en hele leuke resultaten behalen.
Ducken heb ik het over.. En niet gewoon open en dicht. Kan wel ook een leuk effect geven. Maar voor extra dynamiek, om treshold, release en attack lekker af te stellen, dit gaat niet met een fader. VST3 weet ik niet of dit kan maar iig met de trigger input (send bijstellen.) Dus wel pielen dan als je dat met automation wil gaan doen. Niet leuk
Vroeg me af of er VST2 plugins zijn die sidechain ondersteunen. Maar kan er niets over vinden, dus zal wel niet.
Het is tijd om over te stappen op een andere DAW (denk toch maar een MAC met Logic) zolang Ableton VST3 niet ondersteund.. Of in ableton op het te ducken effect een gate/comp te zetten. Waar het effect ook staat. (kanaal, via return?
Maar thnx voor de reactie en het meedenken! Zie ik nog iets anders over het hoofd?