ensoniq mr61/76

Status
Please reply by conversation.

skywalker

Nieuwkomer
beste leden mijn zoon is pas begonnen met zijn eigen studio hij is 15 jaar en ben op zoek naar een synthesizer die ik niet kan vinden misschien heeft iemand m nog staan en te koop is laat t a.u.b weten als je een mr61 of mr76 te koop heb staan,.

mvgr,

skywalker:)

Waarom een MR61/76??
Omdat dat een ontzettend leuk workstationnetje is.
Overigens zou je ook kunnen kijken naar een TS10/TS12. Die zijn iets nieuwer en ook leuk. Worden iets vaker aangeboden ook.

Succes!

De TS serie is juist ouder dan de MR (1993 versus 1996). Op de TS kan je de geluiden op de synth zelf editten, dat hebben ze op de MR/ZR helaas weggelaten, dat kan alleen via een computereditor. Ik mis het niet echt - maar heb voldoende andere synths om het te compenseren ^^
Qua keuze voor de Ensoniqs als eerste muziekinstrument: ik ben zelf ook laaiend enthousiast over de MR, omdat je gewoon heel snel muziek erop maakt, oa. vanwege de Idea Pad, dat is toch zo'n briljante toevoeging, en verder de ingebouwde sequencer. Ik zou de mijne graag aan iedereen in mijn omgeving die met muziek wil beginnen willen lenen, maar ja, dat gaat natuurlijk niet :-)
Ook als synth voor bij een externe sequencer of computer is hij ideaal, omdat hij zo flexibel met 'multis' omgaat. Elk geluid wijs je nl. aan een track in de MR sequencer toe, en dat geheel sla je op als song (midifile). Dit is veel flexibeler dan wat je op de meeste synths moet doen, daar moet je namelijk voor elk nummer een nieuwe multi patch maken.... tot je niet meer voldoende patches voor al je nummers beschikbaar hebt!
Mijn MR-61 heb ik op dit moment eigenlijk een beetje 'over', sinds ik de ZR-76 heb staat 'ie op z'n kant. HEEL misschien dat ik hem verkoop, ik wil hem namelijk eigenlijk hopelijk als 'eerste instrument' voor een neefje of nichtje bewaren, maar ja... die moeten dat wel willen en er ook tijd voor hebben/kunnen maken.

dank je wel voor de info rainer en ik wou zeggen m'n zoontje wel kan typen maar ik steun m in wat hij wilt doen en dat is toch leuk als je vader je steunt!!!!!!

rainer als die mr te koop is laat t a.u.b weten mijn zoon wou graag die maar kan m nergens vinden dank u wel

ik wou zeggen m'n zoontje wel kan typen maar ik steun m in wat hij wilt doen en dat is toch leuk als je vader je steunt!!!!!!

ben ik helemaal met je eens :okdan:

maar ik snap dan nog steeds niet waarom die jongen zelf niet op dit forum zit?
Er zit hier iig geen leeftijdsgrens op het forum.

misschien is het een beetje van het onderwerp af, maar ik zit hier best een tijd op dit forum en dit is voor de eerste keer dat ik iemand voor zijn zoon van 15jaar berichtjes zie zitten te tikken, wat ik overigens erg nobel vind, begrijp mij niet verkeerd, maar ik snap gewoon niet waarom die jongen zich zelf niet aanmeld op dit forum. ik ben gewoon nieuwsgierig soms.

Status
Please reply by conversation.
Back