Ensoniq DP/4

Status
Please reply by conversation.

zebra

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een DP/4 (niet de plus-versie). Heb je er één staan die stof staat te verzamelen of weet je er één te koop staan voor een schappelijke prijs, laat me weten.

Ik heb twaalf jaar geleden hier op SF een DP/4+ verkocht voor 275 euro en zie dat de prijzen inmiddels flink verhoogd zijn. Als ik Reverb selling history mag geloven is 750 euro een gangbaardere prijs.

Ja ik zie inderdaad dat de huidige prijzen hoger liggen. De Reverb selling history geldt alleen voor verkopen in de US en zonder VAT. Nouja 1000 euro+ ook goed. Ik voel er alleen weinig voor om zo'n bedrag op een internationale ad kapot te slaan.

Lief berichtje naar flyweight sturen, zou ik doen. Prijzen zijn wat gedaald zag ik. Onder de 1000 komt ie regelmatig voorbij

Lief berichtje naar flyweight sturen, zou ik doen. Prijzen zijn wat gedaald zag ik. Onder de 1000 komt ie regelmatig voorbij
Dank klinkske! Ik heb net voorzichtig gepolst. Ik wil natuurlijk niet overkomen als afpaksmurf...

Forget about it.. Eerder 1000 - 1200 euro
ik zou er niet meer dan 450,- voor geven.. heb zelf de + gehad en ASR-x .. En dan nog, meer nostalgie dan weten wat er nu te koop is... sorry maar echt overtrokken al gun ik @flyweight heus zn aanschafwaarde onderhoud terug.

Laatst gewijzigd:
Veel plezier gewenst met je DP/4!
het geld ben ik alweer druk aan het uitgeven, Qu-bit tone / kabeltjes etc.:)

gr.
wyllytesla

Thanks wyllytesla en medeforumgenoten! Op de tip om een gezocht ad op marktplaats.nl te plaatsen kreeg ik twee reacties. Gisteravond een prachtige DP/4 weer in m'n armen kunnen sluiten. Muziek is emotie en dat is onbetaalbaar.

Veel plezier ermee! Echt een top FX processor. In het verleden heb ik ook een DP/4 gehad, maar later weer verkocht met spijt achteraf. Drie jaar geleden een DP/2 gekocht en een jaartje later weer een DP/4. Deze gaat nooit meer weg. De DP/2 heb ik in principe nu over, maar staat niet in de weg.

DP4 blijft magisch, ik kan van harte de ipad editor aanraden, kost wel wat centjes, maar het is de meest betrouwbare editor (en ik heb ze allemaal geprobeerd). Je krijgt dan nog wel wat sysex transfer errors, maar dat komt meer de door de dp4 zelf, dus verwacht niet dat je echt realtime paramaters kunt 'automaten'.

Met de editor open je echt de diepere, en als je wilt de ultra extreme, lagen. Maar eerlijk, de presets zijn ook al gewoon goed als je wat huis en tuin reverb etc. wilt.

DP4 blijft magisch, ik kan van harte de ipad editor aanraden, kost wel wat centjes, maar het is de meest betrouwbare editor (en ik heb ze allemaal geprobeerd). Je krijgt dan nog wel wat sysex transfer errors, maar dat komt meer de door de dp4 zelf, dus verwacht niet dat je echt realtime paramaters kunt 'automaten'.

Met de editor open je echt de diepere, en als je wilt de ultra extreme, lagen. Maar eerlijk, de presets zijn ook al gewoon goed als je wat huis en tuin reverb etc. wilt.
Is dat die iDP/4 app? Die kan ook draaien op een Mac met M-processor zie ik.

Ik heb helaas geen ipad tot mijn beschikking. Iemand toevallig ervaring met de M4L device Ariè - Ensoniq DP4 TeleBrain? De informatie is erg mager. Ik kan geen reviews, screenshots of videos vinden.

Status
Please reply by conversation.
Back