Evolution UC-33

dextah

Ouwe rot
Afgelopen vrijdag heb ik de Evolution UC-33 aangeschaft .
Handig met de voorgekauwde presets voor Cubase SX kan ik zo aan de slag ... Dacht ik .
Het is nu dinsdag en ik heb dat K*t ding nog niet aan de praat .
Je moet eerst een file importeren en dan kan je aan de slag . Geen probleem .... File staat op je software cd staat er in de manual . hmm
File niet te vinden . Dan maar de link proberen die er bij staat . Heee die link werkt niet . Nog ff in de doos kijken of er geen ander cdtje bij zit . Hee wat staat er op de doos 4 overlay skins . grappig hmm waar zijn ze ? Zitten er niet bij !
ik weet niet of ik ze zou gebruiken maar ze horen er toch bij . Mailtje naar Evolution . Krijg ik een andere download link , Niks over dat die files niet op de cd staan en dat die skins er niet bij zitten . Nou ja ze vroegen wel om mijn adres zo dat ze ze konden opsturen .... geen excuses of zo .. OK . file importeren .. Cubase gecrashed .. nog een keer .. en weer .
Ben ik nou gewoon een enorme sukkel ? Zijn er hier nog meer mensen met de UC-33 ?
Ik heb alles gedaan wat in de manual staat . Zit er aan te denken om hem nu al terug te brengen .
Zit nu alweer paar uur op antwoord op mijn mailtje te wachten te wachten en ik ga zeker niet naar ze bellen .
Als ik hem morgen avond niet aan de praat heb gaat hij donderdag zeker terug .

Alle advies welkom .

Damn... Ik wilde ook zo'n ding kopen maar als ik dit zo hoor dan denk ik nog wel een keer of 2 na.
Je hebt ook andere USB-poorten gebruikt?
Heb je windows XP? Eventueel dat dr andere drivers voor zijn ofzo.
D'r staat ook geen zip-bestand op de cdrom?
Meer kan ik zo niet verzinnen.

Succes!

-Robin-

Vergat ik erbij te vermelden .. Ik draai Mac OSX 10.2.5 "Jaguar" daar heb je geen drivers voor nodig . Is allemaal plug&play .
Dat installeren ging ook prima . Het gaat mij erom dat ik geen zin heb het allemaal zelf te programmeren .
Ik heb ook nog ff de manual van de UC erbij gepakt en het wordt allemaal wel uitgelegd .. Maar ik dacht mooi.. file importeren en met de standaard preset voor SX aan de gang en die dan aanpassen naar mijn eigen gebruik .
Ze adverteren er ook mee . Aansluiten en meteen aan de slag met die voorgebakken presets .
Die links heb ik allemaal gechecked . Die files heb gedowned maar als ik die importeer dan crashed SX . Ik heb het idee dat het PC files zijn .
Dus nou heb ik weer naar ze gemailled maar nog steeds geen antwoord .
Zit er aan te denken om hem zo terug te brengen en deels de Tlaudio 5013 eq mee te betalen die ik donderdag wil gaan kopen . Of zal ik toch maar ff wachten ?

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door dextah
Vergat ik erbij te vermelden .. Ik draai Mac OSX 10.2.5 "Jaguar" daar heb je geen drivers voor nodig . Is allemaal plug&play .
Dat installeren ging ook prima . Het gaat mij erom dat ik geen zin heb het allemaal zelf te programmeren .
Ik heb ook nog ff de manual van de UC erbij gepakt en het wordt allemaal wel uitgelegd .. Maar ik dacht mooi.. file importeren en met de standaard preset voor SX aan de gang en die dan aanpassen naar mijn eigen gebruik .
Ze adverteren er ook mee . Aansluiten en meteen aan de slag met die voorgebakken presets .
Die links heb ik allemaal gechecked . Die files heb gedowned maar als ik die importeer dan crashed SX . Ik heb het idee dat het PC files zijn .
Dus nou heb ik weer naar ze gemailled maar nog steeds geen antwoord .
Zit er aan te denken om hem zo terug te brengen en deels de Tlaudio 5013 eq mee te betalen die ik donderdag wil gaan kopen . Of zal ik toch maar ff wachten ?
]

mmm...cubase die crashed van die import is nie goed...... dan kom je op de vraag : ligt het aan steinberg of ligt het aan evolution, lang verhaal dus.....

Sorry, ik heb niet echt een antwoord maar meer een vraag over soortgelijke controllers....

De UC-33 heeft geen motor-faders en gebruikt gewone potmeters.

Wat als ik bv. in Reason een tijdje met Subtractor klooi en volgens naar Malström ga, de knoppen van de UC33 staan dan allemaal verkeerd en volgens mij neemt Malström deze settings gewoon over zodra je een schuif of knop aanraakt.

Hoe wordt dit opgelost? Of is dit geen probleem?

Origineel geplaatst door Robin
Sorry, ik heb niet echt een antwoord maar meer een vraag over soortgelijke controllers....

Wat als ik bv. in Reason een tijdje met Subtractor klooi en volgens naar Malström ga, de knoppen van de UC33 staan dan allemaal verkeerd en volgens mij neemt Malström deze settings gewoon over zodra je een schuif of knop aanraakt.

dit probleem kan op 2 manieren worden opgelost: of aan de software kant, of aan de hardware kant. Zoiets heet vaak "latch" of "soft-takeover" mode....dat betekent dat de parameter pas gaat mee-veranderen als de huidige waarde wordt gepasseerd...... zoiets is aan de controller-kant alleen te implementeren als er 2-weg communicatie is, dus als de controller weet welke waardes de huidige parameters hebben..... is behoorlijk complex dus komt niet vaak voor... ik weet zo uit mijn hoofd niet of Reason ook zo'n soft-takeover mode heeft....

Olaf

Het lijkt er op dat de Oxygen8 en de UC-33 niet zo blij met elkaar zijn . Of het ligt aan mijn usb hub .
Maar zonder Oxygen werkt hij prima ! Terwijl ik wel een hub met externe power heb en de UC-33 had ik ook met adapter aan gesloten . Nog ff verder klooien .
Dus C738 hij werkt prima . Ik had hem even met Ableton geprobeerd en dat werkte ook prima .

Ok . Alles gechecked .. Het is een Conflict tussen de M-audio Oxygen en de UC-33 .
K*t zooi . De OSX driver voor mijn RME Hammerfall ondersteund nog geen midi anders had ik hem gewoon daar op de midi in aan kunnen sluiten . Heel vervelend weer allemaal .

Ok . Alles gechecked .. Het is een Conflict tussen de M-audio Oxygen en de UC-33 .
K*t zooi . De OSX driver voor mijn RME Hammerfall ondersteund nog geen midi anders had ik hem gewoon daar op de midi in aan kunnen sluiten . Heel vervelend weer allemaal .

mmmmmm..vreemd....ze gebruiken toch alle2 USB? dan is er waarschijnlijk eentje die zich niet zo netjes aan het USB protocol houdt.....

Dus C738 hij werkt prima .
Ah gelukkig :D
Misschien dat ik hem dann og koop, nog even kritisch kijken, en besluiten of ik eerst nog mijn sampler ga vervangen.

ah .. kijk
misschien zou je het eens op de directe USB porten kunnen proberen.
Ik heb een powerless hub en daarkan de oxygen ook niet mee werken en moet dus direct me g4 in.

tis maar een idee

Origineel geplaatst door MadR
ah .. kijk
misschien zou je het eens op de directe USB porten kunnen proberen.
Ik heb een powerless hub en daarkan de oxygen ook niet mee werken en moet dus direct me g4 in.

tis maar een idee

bij de meeste USB audio dingen wordt altijd expliciet aangegeven dat ze niet met een USB hub werken..misschien met USB midi dingen ook zo?

Ik moet het nog ff proberen zonder hub . Ik heb dan alleen geen usb meer over voor mijn Cubase Dongle .
Maar volgen mij ligt het daar niet aan . Er zit een adapter op de Hub op de oxygen en op de UC-33 .
Of maakt dit niet uit ? Ik heb de Oxygen direct aan gesloten UC via de Hub en anders om . Zodra er een bij kwam was het over . Lijkt me toch niet aan de hub te liggen ??.
Ze zijn het aan het uit zoeken bij Evolution . En het crashen hebben ze ook uit gevonden . Bij OSX moet je zelf .xml aan het filetje toevoegen .. dussssss .

Origineel geplaatst door Robin

De faders en potmeters geven überhaupt pas een signaal af wanneer ze bewegen. Dat is bijvoorbeeld ook zo met de pitchbend- en modulatiewielen op MIDI-keyboards. Dus als je van Substractor naar Malstrom gaat verandert er aanvankelijk niets aan je settings van de Malstrom. Pas zodra je iets beweegt, verandert alleen die parameter. Dus ongeveer wat olavmol heeft gezegd. Ik vermoed niet dat de evolution zo geavanceerd is dat hij eerst de huidige waarde moet passeren voordat het invloed heeft; het zou wel mooi zijn, maar hoeft dus niet persé.
Wel zit er (heb ik in de brochure gelezen op de website van evolution) een "snapshot"-knop op, die wél de stand van alle faders en potmeters verzendt, zodat alle settings worden overgenomen.

Ik ben ook van plan om 'm zeer binnenkort te kopen .. eerst maar even wachten op de studiefinanciering:)

Ik moet het nog ff proberen zonder hub . Ik heb dan alleen geen usb meer over voor mijn Cubase Dongle .
Maar volgen mij ligt het daar niet aan . Er zit een adapter op de Hub op de oxygen en op de UC-33 .
Of maakt dit niet uit ? Ik heb de Oxygen direct aan gesloten UC via de Hub en anders om . Zodra er een bij kwam was het over . Lijkt me toch niet aan de hub te liggen ??.
Ze zijn het aan het uit zoeken bij Evolution . En het crashen hebben ze ook uit gevonden . Bij OSX moet je zelf .xml aan het filetje toevoegen .. dussssss .

ah .. kijk nu komen we ergens .. die cubase dongle moet wel op de hub te zetten zijn .. mijn xs key hangt ook aan een hub en werkt prima ... dus selectief is de key hier .. je hub kan je dus nog steeds gebruiken alleen voor minder stroom vragende devices ;)

probeer iig eens via de directe usb ingang ..zoals ik al eerder had aangegeven

btw ..sinds de release van osx 10.2.6 is het USB probleem wat ontstaan was bij 10.2.5 (en misschien al daarvoor ) verholpen .. ik kan nou me oxygen 8 hot pluggen wat voor heen niet mogelijk was ... yiiihaaa
toen moest ik soms me g4 opnieuw opstarten .. nu is het gewoon er insteken .. en bij me audio midi utility zie je hem dan netjes van offline naar on line schakelen ....

hoe krijg je osx 10.2.6 .. nou simpel .. hang je mac aan het internet en dan gaat ie vanzelf updaten

groet,

mad'r inzake dexters computer management :P

Origineel geplaatst door Paski
De faders en potmeters geven überhaupt pas een signaal af wanneer ze bewegen. Dat is bijvoorbeeld ook zo met de pitchbend- en modulatiewielen op MIDI-keyboards. Dus als je van Substractor naar Malstrom gaat verandert er aanvankelijk niets aan je settings van de Malstrom. Pas zodra je iets beweegt, verandert alleen die parameter. Dus ongeveer wat olavmol heeft gezegd. Ik vermoed niet dat de evolution zo geavanceerd is dat hij eerst de huidige waarde moet passeren voordat het invloed heeft; het zou wel mooi zijn, maar hoeft dus niet persé.
Wel zit er (heb ik in de brochure gelezen op de website van evolution) een "snapshot"-knop op, die wél de stand van alle faders en potmeters verzendt, zodat alle settings worden overgenomen.

Ik ben ook van plan om 'm zeer binnenkort te kopen .. eerst maar even wachten op de studiefinanciering:)
Ik bedoelde ook natuurlijk dat de waarde van de andere synth verspringt zodra je aan een knopt draait, dat er bij aanraken vrij weinig gebeurt is wel logisch :)

Het ging er dus om:
Stel dat ik de volume van Subtractor op 90 heb staan en v/d Malström op 10.
Als ik dan switch naar de Malström dan staat de slider v/d UC-33 fysiek op 90, zodra ik deze beweeg zal het volume v/d Malström verspringen naar de 90 +/- de verplaatsing.

Zoals Olaf al uitlegde moet er ergens een logica in de software/hardware zitten om dit optevangen. Als dit er niet is heb je denk ik weinig aan...

Hey madR .
Je hebt gelijk . Kreeg net een mailtje van Evolution dat met de laatste osx update het probleem is verholpen .
Het gaat zo snel met die updates en mijn Mac is niet op het net aan gesloten . Dus was nog niet op de hoogte van een nieuwe update .
Ik ben er achteraf toch wel blij mee . Die standaard preset voor SX met die overlay skinn is echt handig !
En op het podium samen met Ableton is geweldig .
Dus als ik mensen aan het twijfelen had gebracht .... niet doen gewoon kopen .
Nee ik ben niet in dienst bij Evolution ;)

Hey madR .
Je hebt gelijk . Kreeg net een mailtje van Evolution dat met de laatste osx update het probleem is verholpen .
Het gaat zo snel met die updates en mijn Mac is niet op het net aan gesloten . Dus was nog niet op de hoogte van een nieuwe update .
Ik ben er achteraf toch wel blij mee . Die standaard preset voor SX met die overlay skinn is echt handig !
En op het podium samen met Ableton is geweldig .
Dus als ik mensen aan het twijfelen had gebracht .... niet doen gewoon kopen .
Nee ik ben niet in dienst bij Evolution ;)

cool !

als je problemen met mac en audio hebt altijd effe www.osxaudio.com tjekken
erg relaxte site met forum

ik ga maar eens me free update naar logic 6 installeren :D
nu maar hopen dat ik nu wel makelijk die draai knoppen van me oxygen 8 aan me faders kan hangen in logic's mixer :P

Back