seguence gezeik.

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Het probleem zit zo: Toen ik begon met muziek produceren gebruikte ik een Groovebox, die manier van secuence ligt me het meest. Dat vind ik niet zo saai om te doen en je kunt het ook horen in de overgangen, bij mij schilt het enorm of ik met een groovebox aan de gang ga of met cubase(modules). Kwa opbouw. Je zou op het eerste gezicht zeggen van, gooi die synthsmodules eruit, maar nee dat kan niet, Want de synts zoals novation, viruss zijn gewoon GOED!
Daarbij komt ook nog eens dat ik helemaal gek word van dat gekloot met software, en computers die niet naar behoren functioneren, kortom met welke bak kan ik mijn modules seguence , Je hebt wel grooveboxen die dat kunnen ,zoals de
Rmx1 Yamaha, maar ja om daarmee 3 modules te besturen!. Volgens mij hebben die nogniet eens alle cc als dat mijn modules hebben.
Wat ook goed is bv Een mixer en seguencer ineen, dat is nog het beste, waarmee alles tegelijk kan mixen en secuence
maar die zullen wel niet zoveel kanalen hebben kortom HELP.

Groeten Sam

(roel vind dat je het gewoon met de computer moet doen)

Nou dat mixen en sequensen dat kun je vergeten in 1 bak denk ik !
Wat misschien wel handig is voor je is een MPC2000 of zo of een Alesis MMT-8 (staat geloof ik nu ok op MP)

Maar ff over Roel's idee Software is wel overzichtelijker editten ik werk zelf alleen maar met Software (ook mijn Synths)
en ik denk dat je het gewoon is moet proberen en kijken wat voor jou het beste werkt ;)

p.s. Die Roel heeft die een aantal jaren geleden met de Thunderdome Bus meegereden als begeleiding ??
en houdt hij van Boards of Canada ??? Dan is hij pas nog bij mij geweest en hij heeft gezien wat je allemaal met Software kan ! (kwam ook uit Oisterwijk dus.......)

Ja bedankt, maar dat is die roel niet, we wonen wel in oisterwijk ja, maar die ROEL ken ik niet.
Maar effe over die MPC2000 Hoe werkt die in zijn geheel, ik dacht eigenlijk al dat ze daarmee zouden komen, ik had een keer een stukje over gelezen in de interface. Maar dat is toch alleen een sampler,of kun je daarmee ook cc sturen naar synths. En hoe werkt de secuence. Alvast bedankt Sam!

Is een Sample Sequenser maar hij kan ook Hardware aansturen alleen wat betreft die CC's durf ik het niet te zeggen ik denk dat je die gewoon realtime moet opnemen (heb er zelf ook 1 gehad maar heb er me verder niet in verdiept =( )
Kijk anders ff verder op het net over wat ie niet en wel kan !
In elk geval heb ik maar van 1 apparaat spijt wat ik heb weggedaan tijdens mijn overgang van Hard naar Software en dat is de MPC2000XL dus misschien zegt dat al genoeg........

Ik ga me er nu in verdiepen, maar wat zou hij tweedehands(moet wel volgens mij) moeten kosten, redelijke prijs voor beide partijen.

Gebruik m'n RM1X om een 303, nord modular, juno106 en dx200 aan te sturen. Om de midi data te routen gebruik ik een UM880. Ben wel tevreden over deze configuratie.

Op de Rm1x zitten 8 draaiknoppen die je voor elke cc kunt instellen, bijv knop 1 =cutoff virus en knop 2 = cutoff novation enz.

En hij is qua prijs een stuk aantrekkelijker dan een mpc

Ja maar hoe vaak kun je die 8 knoppen gebruiken. bv als het zo zit is het goed: 3modules keer 8 knopen(cc)

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Ja maar hoe vaak kun je die 8 knoppen gebruiken. bv als het zo zit is het goed: 3modules keer 8 knopen(cc)

Ik ga er vanuit dat je de tracks apart van elkaar inspeelt. Je kunt dan dus 8 parameters van je module "live"met knoppen inspelen. 16 x dus, want de RM1X kan 16 midi tracks aansturen.

Misschien dat een combinatie van beiden werkt voor je. Ik doe vaak sequences maken in seq-303 van TechnoToys en die exporteer ik naar midi en ga in Cubase verder om er een arrangement van te maken.
Realtime kan je met seq-303 zoveel synths aansturen als je midi-kastje aankan; omdat je meerdere seq-303's tegelijk kan openen en ze staan gelijk gesynced met elkaar << erg cool dus, ik ken eigenlijk geen ander progje met dezelfde functionaliteit

Laatst gewijzigd:
Dat is een goeien, dat ik daar zelf niet aan gedacht had, want op die novation van mijn hebben ze patroontjes ingezet en die kan ik ook gewoon verder editten in cubase.(stuur ik er gewoon naar toe en heb de seguence). Werkt hetzelfde als bij een groovebox. Bedankt.

Geen dank, btw je hoeft niet altijd in dat rotvenster van cubase te rotzooien hoor. Bij 'edit' zie je bijv. de list editor, score, drummap e.d. daar kan je ook je nootjes en controllers invullen. kijk maar..
Ik geloof dat in de nieuwere cubase's ook het x0x0x-stijl editten is opgenomen; net als op je groovebox. (weet het niet 100% zeker, staat me iets van bij)
suvc6! :peukie:

Back