Advies gevraagd voor synt ?

Maexx

Nieuwkomer
Hallo, Na wat sparen en overdenken toch tot het besluit gekomen om voor een echte synt te gaan (keyb versie). En nu op zoek naar mensen die mij kunnen adviseren over wat wel en niet etc. Mijn voorkeur gaat uit naar een niet al te ingewikkelde synt liefst met toetsen en goed aansluitbaar via midi op de PC. Het budget hang een beetje van het advies af. Maar om toch een richtlijn te geven: ongeveer 750 Euro voor iets super vets.

Het hier en daar al wat gelezen en kom dingen tegen als Access Virus serie en de Nieuwe MicroKorg....is dat wat ??

De muziek ik probeer te maken verschilt van a la Dj Jean tot Michel de Hey tot Lady Dana (om het maar effe simpel te houden)

Alvast THnx

'Groeten Jos'

Nieuwe micro Korg heeft hele kleine toetsen heb ja als master klavier 0,0 aan.Er zijn zat leuke dingen 2dehands tekoop voor 750 Euro.

Advies voor synth

Advies voor synth

Bij Feedback staat een Oberheim OB12 voor rond de 800 euro, meen ik zo uit mijn hoofd te weten. Dat is zekers een supervette synth, vier octaafs klavier, dus ook als masterklavier te gebruiken. Lijkt me ideaal om mee te starten.:W

Je zou ook naar een Novation KS5 (of 4) kunnen kijken. Misschien dat Feedback de 5 nog in de aanbieding heeft (€ 899,-).

Heb je 5-octaafs klavier met voldoende controllers. Het voordeel van de KS5 (en 4) is dat je gelijk ook effecten aan boord hebt. De Nordlead is eht een mooie bak maar dan moet je deze wel missen en ik weet niet hoeveel effectbakken je al hebt.

Maar tis maar een tip... gewoon effe zelf gaan luisteren.

Back